Maciej Świrski broni się przed Trybunałem Stanu  |  Litewska sieć supermarketów poszukuje agencji  |  Nowe pozycje w ramówce RMF FM  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Stopklatka i Kino Polska kontynuują programy kabaretowe  |  Radio Katowice pomoże powodzianom  |  Przejście z Arskom do Grupy Iberion  |  Nowy talk-show TVN Style  |  Kierownik muzyczny Radia Kraków Kultura pełnomocnikiem prezydenta  |  Termin startu radia Rock FM Leszka Kozioła  |  "Rap 20" nowym podcastem Eski  |  Cykl wideo miesięcznika "Elle"  |  Poznańska Telewizja WTK z serią true crime  |  Drugi sezon talk-show "Raptowne rozmowy" w kanale Mixtape  |  Bezpłatne szkolenie dla dziennikarzy mediów lokalnych  |  Oshee wybiera agencję  |  Zespół kreacji H2O Creative  |  Verso Media  |  Meta musi ograniczyć wykorzystywanie danych  |  Google przestanie linkować do artykułów w Nowej Zelandii, jeśli będzie musieć płacić za treści  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski broni się przed Trybunałem Stanu  |  Litewska sieć supermarketów poszukuje agencji  |  Nowe pozycje w ramówce RMF FM  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Stopklatka i Kino Polska kontynuują programy kabaretowe  |  Radio Katowice pomoże powodzianom  |  Przejście z Arskom do Grupy Iberion  |  Nowy talk-show TVN Style  |  Kierownik muzyczny Radia Kraków Kultura pełnomocnikiem prezydenta  |  Termin startu radia Rock FM Leszka Kozioła  |  "Rap 20" nowym podcastem Eski  |  Cykl wideo miesięcznika "Elle"  |  Poznańska Telewizja WTK z serią true crime  |  Drugi sezon talk-show "Raptowne rozmowy" w kanale Mixtape  |  Bezpłatne szkolenie dla dziennikarzy mediów lokalnych  |  Oshee wybiera agencję  |  Zespół kreacji H2O Creative  |  Verso Media  |  Meta musi ograniczyć wykorzystywanie danych  |  Google przestanie linkować do artykułów w Nowej Zelandii, jeśli będzie musieć płacić za treści  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski broni się przed Trybunałem Stanu  |  Litewska sieć supermarketów poszukuje agencji  |  Nowe pozycje w ramówce RMF FM  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Stopklatka i Kino Polska kontynuują programy kabaretowe  |  Radio Katowice pomoże powodzianom  |  Przejście z Arskom do Grupy Iberion  |  Nowy talk-show TVN Style  |  Kierownik muzyczny Radia Kraków Kultura pełnomocnikiem prezydenta  |  Termin startu radia Rock FM Leszka Kozioła  |  "Rap 20" nowym podcastem Eski  |  Cykl wideo miesięcznika "Elle"  |  Poznańska Telewizja WTK z serią true crime  |  Drugi sezon talk-show "Raptowne rozmowy" w kanale Mixtape  |  Bezpłatne szkolenie dla dziennikarzy mediów lokalnych  |  Oshee wybiera agencję  |  Zespół kreacji H2O Creative  |  Verso Media  |  Meta musi ograniczyć wykorzystywanie danych  |  Google przestanie linkować do artykułów w Nowej Zelandii, jeśli będzie musieć płacić za treści  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 01-02/2020

Przyciągnąć za ucho

Nadawcy zdradzają, jakie strategie stosują, by ich podcasty były ciekawe i najlepiej dotarły do słuchaczy.

Agata i Jan założyli rodzinę zastępczą. Pięć lat temu zostali oskarżeni o znęcanie się ze szczególnym okrucieństwem nad czworgiem dzieci. Sprawę w „Dużym Formacie” opisał Mirosław Wlekły. Teraz dowiaduje się, że para nigdy nie została skazana. Dlaczego? Chcąc wyjaśnić tajemnicę, rusza tropem dawnej historii. Tak zaczyna się „Śledztwo Pisma”, pierwszy w Polsce reporterski serial podcastowy. Sześć odcinków, każdy mniej więcej po 45 minut, a w nich konsekwentnie budowane napięcie, zwroty akcji i mnożące się znaki zapytania, które sprawiają, że od opowieści trudno się oderwać. – Inspiracją dla nas stał się amerykański „Serial” – przyznaje Piotr Nesterowicz, twórca i wydawca „Pisma. Magazynu Opinii”. W pierwszym sezonie produkcji audio, o której mówi, jest morderstwo studentki, wyrok dożywocia dla jej byłego chłopaka i podobnie jak w przypadku Agaty i Jana – nierozwikłana tajemnica. – „Serial” ukazał się sześć lat temu. Pod koniec 2018 roku produkcja miała łącznie niemal 250 milionów pobrań – tłumaczy Nesterowicz. W polskich realiach to wynik nie do pobicia, ale autorzy i pomysłodawcy „Śledztwa” również mogą świętować. W ciągu sześciu tygodni od premiery sześć odcinków w sumie zostało odsłuchanych ponad 300 tys. razy. – Wynik przerósł nasze oczekiwania. Zakładaliśmy, że liczba ta będzie pięciokrotnie mniejsza – przyznaje Nesterowicz.

„Śledztwo Pisma” to na polskim rynku projekt pionierski. Jego losy pokazują jednak pewną prawidłowość. Wśród odbiorców istnieje spore zapotrzebowanie na materiały audio. A media coraz odważniej starają się istniejącą lukę zapełnić.

Łukasz Zalesiński

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.