Wydanie: PRESS 01-02/2020

Przyciągnąć za ucho

Nadawcy zdradzają, jakie strategie stosują, by ich podcasty były ciekawe i najlepiej dotarły do słuchaczy.

Agata i Jan założyli rodzinę zastępczą. Pięć lat temu zostali oskarżeni o znęcanie się ze szczególnym okrucieństwem nad czworgiem dzieci. Sprawę w „Dużym Formacie” opisał Mirosław Wlekły. Teraz dowiaduje się, że para nigdy nie została skazana. Dlaczego? Chcąc wyjaśnić tajemnicę, rusza tropem dawnej historii. Tak zaczyna się „Śledztwo Pisma”, pierwszy w Polsce reporterski serial podcastowy. Sześć odcinków, każdy mniej więcej po 45 minut, a w nich konsekwentnie budowane napięcie, zwroty akcji i mnożące się znaki zapytania, które sprawiają, że od opowieści trudno się oderwać. – Inspiracją dla nas stał się amerykański „Serial” – przyznaje Piotr Nesterowicz, twórca i wydawca „Pisma. Magazynu Opinii”. W pierwszym sezonie produkcji audio, o której mówi, jest morderstwo studentki, wyrok dożywocia dla jej byłego chłopaka i podobnie jak w przypadku Agaty i Jana – nierozwikłana tajemnica. – „Serial” ukazał się sześć lat temu. Pod koniec 2018 roku produkcja miała łącznie niemal 250 milionów pobrań – tłumaczy Nesterowicz. W polskich realiach to wynik nie do pobicia, ale autorzy i pomysłodawcy „Śledztwa” również mogą świętować. W ciągu sześciu tygodni od premiery sześć odcinków w sumie zostało odsłuchanych ponad 300 tys. razy. – Wynik przerósł nasze oczekiwania. Zakładaliśmy, że liczba ta będzie pięciokrotnie mniejsza – przyznaje Nesterowicz.

„Śledztwo Pisma” to na polskim rynku projekt pionierski. Jego losy pokazują jednak pewną prawidłowość. Wśród odbiorców istnieje spore zapotrzebowanie na materiały audio. A media coraz odważniej starają się istniejącą lukę zapełnić.

Łukasz Zalesiński

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.