Wydanie: PRESS 01-02/2020

Bez komentarza

Wyłączają komentarze, przenoszą dyskusje do mediów społecznościowych oraz zachęcają czytelników do pisania listów do redakcji – kolejni wydawcy szukają sposobów, aby uniknąć uciążliwego moderowania.

Komentarze na stronie Tygodnikpowszechny.pl – podobnie jak na Wyborcza.pl – można zamieszczać tylko po zalogowaniu się. Jeszcze można, bo redakcja zapowiada, że w nowej odsłonie serwisu udostępnionej lada chwila całkowicie zlikwiduje możliwość zamieszczania komentarzy pod artykułami. Skąd taka decyzja? Michał Kuźmiński, szef serwisu „Tygodnika”, tłumaczy, że redakcja podjęła tę decyzję po wnikliwym przebadaniu komentarzy na stronie. – Przeanalizowaliśmy ponad 33 tysiące komentarzy i okazało się, że 50 procent z nich napisało 12 użytkowników. Autorów 12 tysięcy komentarzy było raptem sześcioro. W efekcie ci, którzy chcieliby od czasu do czasu rzeczywiście wyrazić opinię na jakiś temat, mogą rezygnować, bo czują się wyparci przez tę wąską grupę – podkreśla Kuźmiński. I wprost przyznaje, czytelnicy nowej wersji Tygodnikpowszechny.pl będą zachęcani do wysyłania listów do redakcji. A zwolennicy bezpośrednich dyskusji będą mogli skorzystać z fanpage’a „TP” oraz jego grup tematycznych na Facebooku: Book’s Not Dead i Smaki.

Paweł Pązik

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.