Wydanie: PRESS 11-12/2018

Dziennikarze: indeks satysfakcji/frustracji

Motywują ich do pracy nie zarobki, ale reakcje odbiorców. Martwi coraz niższa jakość mediów i to, że nie mają szans na awans.

33,6% uważa, że w przyszłości dziennikarze będą zarabiać mniej niż teraz

52,5% rozważało w ciągu ostatniego roku zmianę zawodu

62,3% najbardziej zniechęca do pracy coraz niższa jakość mediów

W ankiecie PressInstitute badającej poziom satysfakcji/frustracji w pracy dziennikarskiej wzięli udział pracownicy wszystkich rodzajów mediów, przede wszystkim doświadczeni: ponad połowa z ankietowanych (57 proc.) ma staż pracy powyżej 16 lat, a niemal co czwarty (23 proc.) jest w mediach od 11 do 15 lat. Na stanowiskach kierowniczych pracuje prawie jedna trzecia z nich – 27 proc.

W odpowiedzi na pytanie, co było dla nich najważniejsze na starcie kariery (można było wskazać maksymalnie trzy odpowiedzi), badani wybierali najczęściej poczucie misji (65 proc.) i prestiż zawodu (62 proc.), a w dalszej kolejności m.in. atmosferę w pracy (33 proc.). Po latach pracy w zawodzie wciąż większość – chociaż odsetek wskazań zmalał do 53 proc. – wybrała poczucie misji dziennikarskiej jako najważniejsze. Prestiż wskazało już tylko 40 proc. respondentów.

Co ciekawe – zdecydowana większość (67 proc.) uważa, że w obecnej pracy nie mają szans na awans, za to prawie nikt (97 proc.) nie dostał nigdy kary finansowej.

Joanna Sędek

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo