Temat: biura reklamy

Wydanie: BIURA REKLAMY 2024

TikTok Centralna Europa

RAFAŁ DRZEWIECKI country manager

Rafał Drzewiecki
country manager
[email protected]

Tomasz Serwotka
szef sprzedaży bezpośredniej
[email protected]

Rafał Kaniecki
szef sprzedaży agencyjnej
[email protected]

Kuba Klimczyk
szef obsługi klienta
[email protected]

Kontakt
ul. Grzybowska 62
00-844 Warszawa
[email protected]
Tiktok.com/business/pl-PL

Po relatywnie wolniejszym tempie wzrostu rynku reklamowego w 2023 roku oczekujemy, że w tym roku przejdzie on znaczące zmiany. Jednym z kluczowych czynników tych zmian będzie coraz bardziej świadome i strategiczne realizowanie budżetów reklamowych przez marketerów. Spodziewamy się, że inwestycje w reklamę będą bardziej ukierunkowane na osiąganie konkretnych celów biznesowych, zamiast opierać się na tradycyjnych wskaźnikach, takich jak last click conversion.

Rezultatem tych zmian będzie coraz większa rola measurement, czyli pomiaru skuteczności działań reklamowych. Marketerzy będą coraz bardziej zwracać uwagę na kompleksową ocenę wpływu kampanii na konwersję i inne cele biznesowe. Odejście od last click conversion będzie oznaczało przejście na bardziej zaawansowane modele atrybucji, które uwzględniają wszystkie punkty kontaktu klienta z reklamą.

W obliczu nowego pomiaru działań reklamowych TikTok oferuje marketerom efektywne rozwiązania. Jako platforma o ogromnej, aktywnej społeczności, TikTok pełni funkcję discovery tool, czyli miejsca, gdzie użytkownicy odkrywają nowe marki i produkty. To właśnie ta funkcja sprawia, że TikTok jest kluczowy w modelu atrybucji, który uwzględnia wszystkie etapy ścieżki zakupowej.

Według badania przeprowadzonego przez Business Science Warsaw, jednostkę analityczną EssenceMediacom Poland, TikTok jest coraz częściej elementem mixu mediowego w reklamie. Analiza danych ROI z MMM pokazuje wzrost zainteresowania klientów porównywaniem wyników na TikToku z benchmarkami. Badanie pokazało, że TikTok jest bardziej wydajny (przynosi większy wzrost z inwestycji) niż inne kanały mediowe, zarówno w przypadku klientów FMCG, jak retail – jest odpowiednio o 58 i 48 proc. efektywniejszy od średniej innych kanałów.

Tak jak w poprzednich latach, tak i w tym roku położymy mocny nacisk na inspirowanie i wyposażanie naszych partnerów w wartościowe insighty i analizy, tym razem już na poziomie konkretnych segmentów rynku.

MEDIA

Internet: TikTok – 10,6 mln użytkowników (Raport DSA, X 2023, monthly active receipients)

NAGRODY

Biuro Reklamy Roku 2023 w kategorii internet w raporcie Media i Marketing Polska

TikTok jest członkiem IAA i IAB

HIT 2023

W 2023 najistotniejsza w zakresie oferty dla reklamodawców TikToka była optymalizacja dostępnych narzędzi i rozwiązań i ich rozbudowanie o pożądane moduły, a także wygaszenie wyeksploatowanych rozwiązań. Celem tej strategii jest zwiększenie efektywności i rozszerzenie kategorii możliwych do osiągnięcia celów marketingowych przy zachowaniu dobrze znanych, silnie zakorzenionych w formatów w platformie. W ofercie pojawiły się produkty oparte na konwersji i performance marketingu, takie jak Video Shopping Ads, coraz częściej wykorzystywany bezpośrednio do sprzedaży przy wykorzystaniu zaawansowanych mechanizmów rekomendacyjnych platformy. Marketerzy mogą też skorzystać z TikTok Creative Exchange – platformy upraszczającej kreatywną produkcję, na której znajdą wsparcie kreatywne i warsztatowe ekspertów. Udostępniliśmy ponadto nowego interaktywnego opartego na AI asystenta, który dostarcza insighty, analizy i rekomendacje twórców do współpracy.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.