Temat: biura reklamy

Wydanie: BIURA REKLAMY 2024

Clear Channel Poland

FILIP HOŁOWCZYC sales and marketing director

Filip Hołowczyc
sales & marketing director
[email protected]

Monika Barbachowska
head of agency team
[email protected]

Ilona Łukasiuk
head of agency team
[email protected]

Małgorzata Bąk
head of clients team
[email protected]

Kontakt
ul. Polna 11, X piętro
00-633 Warszawa
tel. 22 825 36 06
[email protected]
https://clearchannel.com.pl/

Clear Channel Poland ma za sobą przełomowy pod względem rozwoju oferty digitalowej rok. I nie chodzi tutaj tylko o zwiększenie liczby nośników, ale też o wprowadzenie wielu zmian w sposobie ich oferowania. Po pierwsze, wprowadzony został model CPM (czyli koszt za 1000 impression, gdzie impression rozumiane jako kontakt "jeden do wielu"). Po drugie, wzbogaciliśmy nasze nośniki o dane behawioralne pochodzące z JustTag (tożsame z danymi wykorzystywanymi w internecie). Po trzecie, we wrześniu wprowadziliśmy model programmatic w jego prawdziwej postaci, wykorzystując technologię DV360 oraz AdForm. W ostatnim kwartale ub.r. udział kampanii programmatic w całkowitych przychodach Clear Channel wyniósł niemal 6 proc. To potwierdza, że wybraliśmy dobry kierunek rozwoju i strategię działania.

Nowe narzędzia stwarzają możliwość połączenia kampanii online i DOOH w jednym systemie. Jeśli do tego dodamy retargetowanie reklamy OOH na urządzenia mobilne oraz raporty Drive2Store (pomiar efektu kampanii OOH w postaci ruchu w punkcie/na stronie WWW klienta), otrzymujemy nowatorskie rozwiązania, odpowiadające trendom wielokanałowej komunikacji. Spotkały się one z dużym zainteresowaniem ze strony klientów. Szczególnie cieszy nas, że mniej więcej połowę kampanii z wykorzystaniem nowych narzędzi zlecili klienci, którzy wcześniej nie korzystali z OOH.

W tym roku czeka nas dalszy, intensywny rozwój digital out of home. W ub.r. wzrosty w tej części rynku sięgnęły 50 proc. Biorąc pod uwagę, że udział nośników cyfrowych w całym rynku OOH w Polsce wynosi 25 proc., przed nami daleka droga, ponieważ wskaźnik ten na rynkach bardziej rozwiniętych, takich jak Wielka Brytania, Belgia czy Finlandia, sięga 50–60 proc., a nawet więcej. W Clear Channel Poland już w czwartym kwartale ub.r. osiągnęliśmy ten udział na poziomie ponad 50 proc.

Obecnie jesteśmy w trakcie rebrandingu, wprowadzając na rynek produkt o nazwie City Reach. Dzięki rozbudowie sieci miejskich digitali oferujemy szerokie dotarcie do atrakcyjnej grupy miejskiej w 10 największych miastach za pomocą nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

MEDIA

Outdoor: galerie handlowe premium: 10 aglomeracji, 270 nośników w 27 galeriach – 27 proc. zasięgu, city digital: 10 aglomeracji, 251 nośników (Totem) – 35 proc. zasięgu, Fame (duże ekrany digitalowe): cztery aglomeracje – 10 proc. zasięgu, city light: 10 aglomeracji, 3826 nośników – 55 proc. zasięgu, billboard (6 x 3 m): 14 aglomeracji, 849 nośników – 45 proc. zasięgu, backlight: siedem aglomeracji, 57 nośników – 20 proc. zasięgu; zasięg wszystkich nośników: 65 proc. (Gemius, II 2024)

NAGRODY

Wyróżnienie w rankingu Biura Reklamy OOH MMP 2022 – As Innowacji, II miejsce w rankingu Biura Reklamy OOH MMP 2023

Clear Channel Poland jest członkiem IAB, IGRZ, PolEnergii

HIT 2023

W Clear Channel Poland w czwartym kwartale ub.r. osiągnęliśmy ponad 50-proc. udział sprzedaży na nośnikach cyfrowych w sprzedaży całkowitej. To efekt realizacji, od ponad trzech lat, strategii inwestycji i rozwoju tych nośników oraz narzędzi, które zwiększają efektywność kampanii i zadowolenie klientów, takich jak zakup programmatyczny, rozliczenia CPM, wzbogacenie nośników o dane behawioralne, umożliwienie łączenia działań DOOH i online oraz retargetowania kampanii na urządzenia mobilne. Rozwój w obszarze digital przyciągnął do nas klientów, którzy dotychczas nie korzystali z outdooru.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.