Wydanie: PRESS 11-12/2017

Markowy lifting

Żeby zbudować nowy wizerunek marki, nie trzeba robić rewolucji

Powody mogą być różne: zmiana komunikacji z klientami, wzmocnienie atutów produktu, odmłodzenie grupy docelowej czy nadanie marce bardziej digitalowego charakteru – niekoniecznie trzeba przeprowadzać całkowity rebranding marki, by odświeżyć jej wizerunek i repozycjonować na rynku.

Co istotne, refreshing marki nie pociąga za sobą zmiany nazwy brandu, modyfikacji logo czy innych elementów wizualizacji. – To zmiana przede wszystkim marketingowa, niezależna od przejęć czy przekształceń własnościowych w firmie. Odświeżenie jest konieczne, gdy marka ma jakiś problem, nie może się rozwijać, dalsze w nią inwestowanie traci sens – tłumaczy Jacek Sadowski, prezes agencji Demo Effective Lauching. Jeśli jego firma podejmuje się liftingu marki, najpierw przeprowadza analizę jej cech, DNA brandu. – Badamy ją i definiujemy jej miejsce. Określamy, czego jej brakuje; sprawdzamy, co jest potrzebne, by dotrzeć do ludzi – tłumaczy Sadowski. – Na przykład marka ma dobre wartości, ważne dla klientów, ale komunikuje je w sposób przestarzały, trzeba więc ją tylko odświeżyć. Czasem wystarczy zmienić opakowanie produktu, czasem komunikację. Dołożyć do marki te elementy i wartości, których jej brakuje. Ważne, by odnaleźć i wybrać takie cechy marki, na których można budować nowy wizerunek – opisuje.

Tak postąpiły cztery mocne na polskim rynku brandy, choć w przypadku każdego powody i cele były odmienne, wszystkie przestrzegały podstawowych zasad refreshingu.

Agnieszka Roszek

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo