Agora chce pozyskać finansowanie  |  Hochland wybiera nową agencję  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora chce pozyskać finansowanie  |  Hochland wybiera nową agencję  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora chce pozyskać finansowanie  |  Hochland wybiera nową agencję  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2017

Mikroliderzy opinii

Mikroinfluencerzy wykorzystani w kampanii reklamowej to dla marek oszczędność i szansa dotarcia do najbardziej zaangażowanych odbiorców

Zackowsky, czyli 17-letni Adrian Masternak z Wrocławia; 16-letnia Natalia Uszok, czyli Yudemere i 15-letnia Julia Janulewicz z Jeleniej Góry – m.in. ta trójka nastolatków stoi za sukcesem kampanii Ubisoftu, producenta gier komputerowych, który pod koniec 2016 roku postanowił wypromować wchodzącą wówczas do sprzedaży grę Just Dance 2017 na Xbox One.

Firma nie zaprosiła do współpracy celebrytów ani popularnych gamerów, lecz mniejszych vlogerów specjalizujących się w tematach gamingowych i nie tylko. Marce nie przeszkadzało, że na Instagramie Zackowsky ma zaledwie 22 tys. obserwujących go osób, na Facebooku niewiele ponad 2 tys., a na YouTube tylko 542. Takich jak on było w tej kampanii jeszcze 20. Ubisoft wysłał im grę do zrecenzowania. Nie ograniczył się jednak do czekania na posty w mediach społecznościowych, lecz przy współpracy z platformą DDOB, czyli Daily Dose of Beauty, zorganizował event z udziałem influencerów i ich fanów. Efekt? 366 693 wyświetlenia na YouTube i 762 693 na Facebooku, zaś łączny zasięg akcji w internecie wyniósł 3,2 mln wyświetleń. Najwięcej postów nawiązujących do wydarzenia pojawiło się na profilu DDOB.com na Snapchacie (120 snapów).

Iga Kołacz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.