Wydanie: PRESS 11-12/2017

Mikroliderzy opinii

Mikroinfluencerzy wykorzystani w kampanii reklamowej to dla marek oszczędność i szansa dotarcia do najbardziej zaangażowanych odbiorców

Zackowsky, czyli 17-letni Adrian Masternak z Wrocławia; 16-letnia Natalia Uszok, czyli Yudemere i 15-letnia Julia Janulewicz z Jeleniej Góry – m.in. ta trójka nastolatków stoi za sukcesem kampanii Ubisoftu, producenta gier komputerowych, który pod koniec 2016 roku postanowił wypromować wchodzącą wówczas do sprzedaży grę Just Dance 2017 na Xbox One.

Firma nie zaprosiła do współpracy celebrytów ani popularnych gamerów, lecz mniejszych vlogerów specjalizujących się w tematach gamingowych i nie tylko. Marce nie przeszkadzało, że na Instagramie Zackowsky ma zaledwie 22 tys. obserwujących go osób, na Facebooku niewiele ponad 2 tys., a na YouTube tylko 542. Takich jak on było w tej kampanii jeszcze 20. Ubisoft wysłał im grę do zrecenzowania. Nie ograniczył się jednak do czekania na posty w mediach społecznościowych, lecz przy współpracy z platformą DDOB, czyli Daily Dose of Beauty, zorganizował event z udziałem influencerów i ich fanów. Efekt? 366 693 wyświetlenia na YouTube i 762 693 na Facebooku, zaś łączny zasięg akcji w internecie wyniósł 3,2 mln wyświetleń. Najwięcej postów nawiązujących do wydarzenia pojawiło się na profilu DDOB.com na Snapchacie (120 snapów).

Iga Kołacz

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo