Wydanie: PRESS 11-12/2017

Małe kłamstwa

Kampania wyborcza w Niemczech oparła się atakowi fake newsów, bo niemieckie media świetnie się do niego przygotowały

Wszyscy, którzy oczekiwali dezinformacji i powtórki skandali z przeciekami znanymi z wyborów w USA czy przed Brexitem, przeżyli rozczarowanie. Niemieckie media wyszły obronną ręką z ataków fake newsami w czasie ostatniej kampanii wyborczej.

Jutta Kramm z zespołem dziennikarzy śledczych Correctiv, we współpracy z brytyjską organizacją dziennikarską First Draft, utworzyła kilkunastoosobową grupę WahlCheck17, która w czasie kampanii wyborczej śledziła nieprawdziwe informacje w sieci, opisywała je na portalu i rozsyłała powiadomienia do mediów.

Katarzyna Domagała-Pereira

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo