Wydanie: PRESS 11-12/2017

Najlepsze WWW bieganiu

Ranking serwisów dla biegaczy

Jako że w Polsce entuzjastów biegania przybywa z każdym rokiem, biegający dziennikarze sprawdzili na prośbę „Press”, jaki poziom prezentują serwisy przeznaczone zarówno dla osób uprawiających ten sport wyczynowo, jak i traktujących tę formę aktywności jako hobby.

Do oceny wytypowaliśmy 22 witryny, które dotyczą tej tematyki i oferują coś więcej niż zestawienia wyników biegów, rankingi, fora czy oferty wyłącznie sprzedażowe. Nie uwzględniliśmy także blogów o bieganiu. Wybrane witryny albo na bieżąco informują o wydarzeniach biegowych i relacjonują je, albo specjalizują się w poradach, często o wąskim zakresie tematycznym. Choć więc nieznacznie się różnią, główny cel – informowanie i propagowanie biegania – mają wspólny. Pod tym kątem, z uwzględnieniem różnych celów, oceniało je jury. W każdym kryterium jurorzy przyznawali od 0 do 10 punktów.

Kryteria oceny

I/ Aktualność – czy serwis jest aktualizowany, często wzbogacany, czy zamieszcza bieżące informacje, czy ma np. aktualne kalendarium wydarzeń

II/ Wartość merytoryczna – czy informacje są wyczerpujące, wzbogacają wiedzę odbiorcy, czy są zadowalająco zilustrowane, podane w sposób fachowy

III/ Użyteczność – czy serwis jest przydatny dla odbiorcy, w jakim stopniu realizuje założenia, dla których powstał

IV/ Funkcjonalność – czy struktura serwisu i nawigacja są przejrzyste i uporządkowane

V/ Wartość dodana – czy są elementy wyróżniające serwis (np. blogi, fora, rozbudowane relacje foto/wideo itp.), atrakcyjne dla użytkownika

Jury

Marta Kuligowska, TVN 24
Grzegorz Kopacz, freelancer
Anna Pawłowska-Pojawa, PMPG
Piotr Kraśko, TVN BiS
Kamil Dąbrowa, Meloradio
Maciej Kurzajewski, TVP Sport

Dorota Boruszkowska

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo