Wydanie: PRESS 11-12/2017

PR, czyli dziennikarstwo

Przyszli dziennikarze i pracownicy PR uczą się na tych samych kierunkach. Coraz mniej osób to dziwi

Na początku był PR. Ewa, której nazwisko powinno bardziej skłaniać ją do wyboru kariery dziennikarskiej, zdając maturę przed trzema laty, nie miała wątpliwości, że po studiach o specjalności public relations łatwiej w Rzeszowie znajdzie pracę i więcej zarobi. – Zmieniłam zdanie już w trakcie nauki. Dziś jestem na trzecim roku kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna, ale ze specjalnością dziennikarstwo online – mówi Ewa Kuźniar (zbieżność nazwisk przypadkowa).

Mogła zmienić zdanie, bo w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, gdzie studiuje, kształcenie przyszłych dziennikarzy i specjalistów PR jest ściśle powiązane.

„Jeśli chcesz występować w telewizji, pracować w PR, marketingu, czy reklamie, prowadzić bloga, vloga lub kanał YT – zdobędziesz tu niezbędną do tego wiedzę i umiejętności. Przemyślana oferta specjalności uczyni z Ciebie specjalistę o szerokich horyzontach, który łatwo dopasuje się do oczekiwań pracodawców” . (z witryny uczelni)

Ewa Kuźniar: – Dziennikarstwo i PR się przenikają. Nie mówi się nam, że któraś specjalność jest gorsza, a któraś lepsza. Wykładowcy przekonują nas, że wiedza, którą zdobędziemy, przyda się bez względu na to, kim zostaniemy w przyszłości.

Uczelnia w Rzeszowie nie jest wyjątkiem. W zasadzie trudno znaleźć taką, która ma kierunki osobne – większość w nazwie kierunku łączy określenia „dziennikarstwo” i „komunikacja społeczna” czy „public relations”. A jeśli po – najczęściej – trzech semestrach studenci muszą wybrać specjalizację (dziennikarstwo lub PR), nawet później część zajęć mają wspólnych.

Zarówno część dziennikarzy, jak i samych wykładowców tych kierunków uważa to połączenie za kuriozum, niczym szkolenie pod jednym dachem policjantów i złodziei. Zaś inni przekonują, że to ma sens, ponieważ oba zawody są pokrewne i współzależne – w obu chodzi wszak o informowanie.

Ale czy na pewno?

Grzegorz Sajór

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo