Temat: na weekend

Dział:

Dodano: Luty 28, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pięćdziesiąt plus

Rys. Maciej Sieńczyk

Rynek się skurczył? A może są za mało elastyczni? Dziennikarze z 50 na liczniku na rynku pracy nie mają lekko.

Tekst ukazał się w magazynie "Press" nr 11-12/2019.

W styczniu Jerzy Sosnowski, pisarz i dziennikarz zwolniony w 2016 roku z radiowej Trójki, zamieścił na Facebooku ogłoszenie: „Szukam pracy. Interesuje mnie bodaj 1/4 etatu. Umiem: wymyślać i prowadzić zajęcia popularyzatorskie z szeroko pojętej humanistyki, uczyć młodzież (szkoły średnie i wyższe), prowadzić audycje radiowe i telewizyjne, nagrywać i montować materiały audio, pisać i zamawiać oraz ew. redagować teksty (…). Sprawa zrobiła się dość pilna”. – Żadne media się do mnie nie zgłosiły. Straciłem entuzjazm i więcej nie szukałem. W moim przypadku w grę wchodziłyby zresztą tylko dwie, trzy redakcje, bo do mediów komercyjnych nie pasuję – mówi Jerzy Sosnowski, rocznik 1962, który w Polskim Radiu pracował z dwuletnią przerwą od 2000 roku i był jednym z lepiej rozpoznawalnych dziennikarzy Trójki.

Wcześniej przeglądał ogłoszenia o pracę. – Nie znalazłem żadnej oferty, na którą mogłem odpowiedzieć. Na portalu Pracujwkulturze.nck.pl była praca dla perukarza w jednym z prowincjonalnych teatrów i II skrzypka w jakiejś filharmonii. Oraz wiele ofert dla księgowych w różnych instytucjach kultury. Oferowano zajęcia, na których się zupełnie nie znam – opowiada Sosnowski.

Dziś z mediami już nie współpracuje. Jest nauczycielem języka polskiego w jednym z warszawskich liceów i prowadzi warsztaty z dziennikarstwa i zajęcia z literatury XX wieku na Uniwersytecie SWPS. Nie czuje się rozgoryczony, bo lubi pracę w szkole. Sosnowski jest jedną z wielu osób po 50. roku życia, które mimo wysokiej pozycji zawodowej i doświadczenia pracy w mediach nie znalazły.

Małgorzata Wyszyńska

Pozostałe tematy weekendowe

"Przebudzenie" Ewy może być Zdjęciem Roku
Sylwia Czubkowska poleca ulubione apki
Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.





Tu wpisz kod jeśli dostałeś go mailem kupując dostęp w redakcji „Press”. Więcej informacji w regulaminie.

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.