Dział: PRASA

Dodano: Maj 20, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Gazeta Polska" i "Sieci" z największymi spadkami w pierwszym kwartale

Spośród tygodników ogólnopolskich w pierwszym kwartale największe spadki sprzedaży zanotowały "Gazeta Polska" i "Sieci"

W pierwszym kwartale br. wszystkie tygodniki ogólnopolskie zanotowały spadki sprzedaży. Najbardziej straciły „Gazeta Polska” (Forum) i „Sieci” (Fratria).

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Gazety Polskiej” w pierwszym kwartale spadła o 23,19 proc., do 22 994 egz., a „Sieci” - o 22,38 proc., do 38 940 egz.

Średnia sprzedaż „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media) w pierwszym kwartale wyniosła 110 543 egz. (spadek o 5,37 proc.), „Polityki” (Polityka) – 93 981 egz. (spadek o 5,87 proc.), „Newsweek Polska” (RAS Polska) – 78 083 egz. (spadek o 10,60 proc.), „Tygodnika do Rzeczy” (Orle Pióro) – 31 380 egz. (spadek o 16,03 proc.), „Tygodnika Powszechnego” - 27 664 egz. (spadek o 3,43 proc.), „Przeglądu” (Fundacja Oratio Recta) – 15 346 egz. (spadek o 6,77 proc.) i „Wprost” (PMPG Polskie Media) – 14 450 egz. (spadek o 10,58 proc.).

Tygodnik „Angora” z przedrukami (Wydawnictwo Westa-Druk) sprzedawał średnio 230 095 egz. (spadek o 7,12 proc.).

W samym marcu średnia sprzedaż „Gościa Niedzielnego” wyniosła 109 464 egz. (spadek o 6,27 proc.), „Polityki” - 92 597 egz. (spadek o 7,10 proc.), „Newsweek Polska” - 71 876 egz. (spadek o 18,82 proc.), „Sieci” - 40 060 egz. (spadek o 16,88 proc.), „Tygodnika do Rzeczy” - 30 142 egz. (spadek o 16,33 proc.), „Tygodnika Powszechnego” - 26 677 egz. (spadek o 0,13 proc.), „Gazety Polskiej” - 22 954 egz. (spadek o 18,16 proc.), „Przeglądu” - 15 357 egz. (spadek o 11,30 proc.) i „Wprost” - 13 138 egz. (spadek o 14,56 proc.).

Sprzedaż „Angory” wyniosła w marcu 223 323 egz. (spadek o 8,75 proc.).

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(PD, 20.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: PRASA

Dodano: Maj 20, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kryzys polityczny w Austrii po aferze ujawnionej przez niemieckie media

Na nagraniu rozmawiano m.in. o przejęciu przez rosyjskiego oligarchę udziałów w austriackiej gazecie "Kronen-Zeitung" (screen Spiegel.de)

Materiały ujawnione przez dziennik "Süddeutsche Zeitung" i tygodnik "Spiegel" doprowadziły do dymisji austriackiego wicekanclerza Heinza-Christiana Strachego z Wolnościowej Partii Austrii.

Z nagrania wideo ujawnionego przez niemieckie media wynika, że kobiecie podającej się za przedstawicielkę rosyjskiego oligarchy Strache oferował państwowe zlecenia w zamian za pomoc w kampanii wyborczej. Do rozmowy miało dojść na kilka miesięcy przed wyborami parlamentarnymi w Austrii. Poruszono w niej m.in. temat przejęcia przez oligarchę udziałów w czołowej austriackiej gazecie "Kronen-Zeitung" i wymuszenia na redakcji publikacji tekstów wspierających ugrupowanie Strachego.

Po ujawnieniu nagrania pełniący funkcję wicekanclerza w obecnym rządzie Strache podał się do dymisji, a kanclerz Sebastian Kurz zapowiedział rozpisanie przedterminowych wyborów.

(LL, 20.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.