Enea

BO ZDROWIE ZACZYNA SIĘ W GŁOWIE

W CZASIE PANDEMII GRUPA ENEA SKUPIŁA SIĘ NA WALCE Z JEJ SKUTKAMI, ZWRACAJĄC SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ NA ZDROWIE PSYCHICZNE, PROFILAKTYKĘ I WZMACNIANIE, POZA KONDYCJĄ FIZYCZNĄ, ZDROWIA PSYCHICZNEGO

Wczasie pandemii dwukrotnie wzrosła liczba osób zmagających się z depresją. Szacuje się, że z chorobą tą zmagają się już co najmniej 4 mln Polaków, a Polska stała się krajem z najwyższym na świecie poziomem niepokoju wywołanym zagrożeniem koronawirusem. Niestety konsekwencją tego może być dalszy wzrost liczby zachorowań i samobójstw. By temu przeciwdziałać, Grupa Enea uruchomiła projekt kompleksowego wsparcia swoich pracowników, klientów oraz członków społeczności lokalnych w obszarze zdrowia psychicznego.

Jako odpowiedzialny pracodawca Grupa Enea realizuje działania mające na celu minimalizowanie negatywnych konsekwencji pracy zdalnej i izolacji społecznej wśród jej pracowników. W ub.r. Fundacja Enea zainicjowała projekt „Misja Profilaktyka. Zdrowie zaczyna się w głowie”, którego celem było szerzenie wiedzy na temat zdrowia psychicznego. Podczas wiosennej edycji akcji w tym roku przeprowadzono webinaria dla pracowników o leczeniu depresji oraz warsztaty radzenia sobie ze stresem. Dodatkowo pracownicy Grupy mogli korzystać z pomocy psychologicznej.

Z licznych badań wynika, że negatywne skutki pandemii w największym stopniu odczuwają kobiety, które na co dzień łączą obowiązki zawodowe, domowe, wychowawcze i opiekuńcze. Wystarczy wspomnieć o takich obciążeniach, jak konieczność łączenia pracy zdalnej z lekcjami online dzieci czy opieką nad starszymi rodzicami, zagrożenie utratą pracy, ewentualne obniżenie wynagrodzenia, problem regulowania zobowiązań alimentacyjnych, zdarzająca się w izolacji przemoc domowa. Badania pokazują, że ponad 1/3 Polek odczuwa poważną stratę emocjonalną spowodowaną pandemią. To skutki przeciążenia i stresu, pogłębiającego się napięcia z powodu następstw epidemii, zwłaszcza tych ekonomicznych. Dlatego przy symbolicznej okazji Dnia Kobiet Grupa Enea postanowiła włączyć się w pomoc kobietom, jednocześnie zachęcając do działania innych. Fundacja Enea we współpracy z Fundacją Drabina Rozwoju zorganizowała telefoniczne linie wsparcia dla Polek chcących skorzystać z pomocy psychologicznej. Bezpłatne infolinie dostępne były przez cały marzec. Dodatkowo Fundacja zorganizowała zbiórkę, z której dochód w całości przeznaczony został na konsultacje z psychologami w kolejnym miesiącu. Dzień Kobiet z Eneą uświetnił koncert charytatywny online zespołu Varius Manx.

Press

Firma włączyła się również w kampanię społeczną „Ogarnij Hejt”, która powstała w związku z potrzebą podniesienia świadomości w zakresie zagrożenia cyberprzemocą i bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie. Badania Państwowego Instytutu Badawczego NASK wskazują, że trzech na czterech uczniów spotkało się z jakąś formą cyberprzemocy. Jeden na trzech nigdy o niej nikomu nie powiedział. Ofiarami są przede wszystkim uczniowie szkół podstawowych. Liczby pokazują, że jest to zjawisko o ogromnej skali, a jednocześnie w wielu szkołach wciąż stanowi temat tabu. Uczniowie nie wiedzą, jak reagować, gdy są ofiarami czy świadkami cyberprzemocy oraz jakie są konsekwencje prawne dla sprawców. Rodzice i nauczyciele nie potrafią diagnozować problemu i mu przeciwdziałać. Problem ten stał się bardzo ważny w dobie koronawirusa, gdy życie, w tym praca i nauka, przeniosły się do wirtualnej rzeczywistości. Dzięki zaangażowaniu Enei uczniowie, nauczyciele i rodzice z 30 szkół wezmą udział w warsztatach dotyczących metod przeciwdziałania, diagnozowania i radzenia sobie z cyberprzemocą oraz jej negatywnymi konsekwencjami, w tym dla zdrowia psychicznego.

Fundacja Enea została ponadto partnerem tegorocznej edycji kampanii „Twarze Depresji. Nie oceniam. Akceptuję”, przygotowanej przez Fundację Twarze Depresji. Dzięki zaangażowaniu Fundacji Enea od 1 października przez trzy miesiące udostępniona zostanie darmowa opieka psychologiczna dla osób potrzebujących z terenu działania Grupy Enea. W ten sposób poszerzony został zakres działań prospołecznych i prozdrowotnych prowadzonych przez firmę, która tylko w 2020 roku wsparła finansowo 51 podmiotów medycznych i organizacji pozarządowych walczących ze skutkami pandemii kwotą 5,5 mln zł.

Press

KONTAKT

Joanna Sobótka-Klimczak
Biuro Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Enei
[email protected]

EFEKTY

PONAD 3 TYS. OSÓB skorzysta z warsztatów w ramach kampanii społecznej „Ogarnij Hejt”

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.