O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 26, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Canal+ Polska ma umowę z filmowcami dotyczącą wynagrodzeń dla twórców

Umowa reguluje warunki współpracy dotyczące korzystania z utworów audiowizualnych z repertuaru Stowarzyszenia Filmowców Polskich (fot. materiały prasowe)

Stowarzyszenie Filmowców Polskich i Canal+ Polska podpisały nową umowę generalną, która objęła nie tylko nadawanie, reemitowanie filmów i seriali, ale też ich eksploatację w modelu VoD.

Umowa reguluje warunki współpracy dotyczące korzystania z utworów audiowizualnych z repertuaru Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Dzięki temu kontraktowi będzie możliwe m.in. przekazanie twórcom wynagrodzenia za udostępnianie ich filmów i seriali w streamingu. Umowa została zawarta na czas nieoznaczony. Poprzednią, ale niedotyczącą jeszcze VoD, podpisano we wrześniu 2021.

"Dzięki racjonalnemu podejściu SFP-ZAPA mogliśmy osiągnąć porozumienie oparte na warunkach, które są dla nas do zaakceptowania w sytuacji ciągle zwiększającego się poziomu obciążeń dla takich firm jak nasza, tworzących i dostarczających treści w wielu modelach i za pośrednictwem różnorodnych technologii" - stwierdziła cytowana w komunikacie Edyta Sadowska, prezeska zarządu i dyrektorka generalna Canal+ Polska.

W czerwcu 2023 Stowarzyszenie Filmowców Polskich - Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych zawarło umowę obejmującą tantiemy z internetu z innym dostawcą płatnej telewizji w Polsce - Cyfrowym Polsatem.

Do wypłacenia tantiem właścicielom i twórcom wykorzystywanych w sieci materiałów zobowiązuje unijna dyrektywa DSM - Digital Single Market. Termin jej implementacji minął w czerwcu 2021 roku. Polska jest jedynym krajem Unii Europejskiej, który tego jeszcze nie zrobił.

(MNIE, 26.04.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.