Wydanie: PR CHECK 2024

BURSON POLAND

MONIKA PODSIADŁO-GLIŃSKA, client service & consumer practice director, ALICJA LEWANDOWSKA-WOLIŃSKA, managing director, EDYTA MAŃTURZYK, CFO, MAGDALENA ZAŁUBSKA-KRÓL, new economy practice director, GRZEGORZ SZCZEPAŃSKI, CEO, JAROSŁAW SUTARZEWICZ, director, public affairs & defense

Prezes: Grzegorz Szczepański – CEO

Adres i kontakt:
pl. Konesera 11
03-736 Warszawa
www.bursonglobal.com/locations/poland
e-mail: [email protected]

Press

Zakres usług:
• strategia korporacyjna i stakeholder engagement
• advocacy & policy affairs
• issue management i komunikacja kryzysowa, w tym zwalczanie dezinformacji w odniesieniu do marki lub sektora
• komunikacja transakcji i komunikacja zmiany
• international validation (skalowanie lokalnych biznesów na rynki międzynarodowe)
• szkolenia mediowe i z wystąpień publicznych
• szkolenie z zarządzania sytuacją kryzysową (w tym symulacja sytuacji kryzysowej)

Przynależność do grupy: Burson jest częścią WPP, wiodącej światowej grupy marketingowej łączącej firmy z branży mediów, reklamy i PR

Nasi klienci w 2024 roku:
• Amazon
• Biedronka
• Boeing
• Bridgestone
• DaVita
• EDP
• ERGO Technology & Services
• ING
• Johnson & Johnson
• Kraken
• Medicover
• Meta
• Nest Bank
• Pyszne.pl
• Segro
• SharkNinja
• Shell
• VRG
• Westinghouse

Organizacje branżowe, do których firma należy:
• ZFPR
• International Communications Consultancy Organisation (ICCO)

FINANSE (w tys. zł)

Przychody ogółem w 2024 i odpowiednio w 2023 roku:
2024 r.: 21 712
2023 r.: 24 643

Zysk netto w 2024 i odpowiednio w 2023 roku:
2024 r.: 2 305
2023 r.: 1 655

Fee Income w 2024 i odpowiednio w 2023 roku:
2024 r.: 12 796
2023 r.: 13 429

Zatrudnienie ogółem w 2024 i odpowiednio w 2023 roku:
2024 r.: 50
2023 r.: 57

OSIĄGNIĘCIA

Sukcesy firmy w 2024 roku:
• W 2024 r. w wyniku globalnej fuzji dwóch agencji PR (Hill & Knowlton i BCW) w ramach grupy WPP spółka Hill & Knowlton Poland zmieniła nazwę na Burson Poland. Tym samym staliśmy się jedną z największych agencji PR na świecie i przywróciliśmy na polski rynek najbardziej kultową markę w branży, zachowując dotychczasową strukturę i zespół warszawskiego biura.
• Dzięki globalnej strukturze Burson zyskaliśmy dostęp do nowych narzędzi AI, wśród nich: 1) Reputation Capital – system pokazujący związek między reputacją a wynikami biznesowymi i giełdowymi; ułatwia spółkom podejmowanie decyzji i reagowanie na zmiany w postrzeganiu marki; 2) Sonar Suite – narzędzie monitorujące narracje rozwijające się w przestrzeni publicznej i pozwalające oceniać związane z nimi ryzyka; 3) Decipher – narzędzie umożliwiające testowanie skuteczności narracji i liderów opinii oddziałujących na wybrane grupy docelowe.
• Bazując na ww. narzędziach i wieloletnim doświadczeniu zespołu konsumenckiego, rozwinęliśmy ofertę z obszaru influencer marketingu, która znacząco wykracza poza pośrednictwo między marką a influencerem. Klienci otrzymują kompleksową analizę ryzyk i rekomendację współprac z twórcami (z uwzględnieniem ich profilu, stopnia dopasowania do marki, realizowanych formatów) oraz pełen nadzór nad treściami tworzonymi w ramach współpracy.
• Agencja znacząco rozszerzyła portfolio klientów z sektora technologicznego. Nawiązaliśmy stałą współpracę z Play, świadczyliśmy wsparcie komunikacyjne dla globalnego lidera rynku mikroprocesorów, a także objęliśmy rolę hubu komunikacyjnego dla amerykańskiej giełdy kryptowalutowej KRAKEN na 6 rynkach europejskich, w tym w Polsce.
• Rozwinęliśmy nasze kompetencje w kluczowych sektorach gospodarki: energetyce, obronności, finansach i retail. Od lat wspieramy Westinghouse w realizacji największej inwestycji w historii Polski, tj. budowy pierwszej polskiej elektrowni jądrowej; poszerzyliśmy współpracę z sektorem obronnym.
• Wśród kampanii wymienianych przez zespół jako największe powody do dumy znalazły się: przeprowadzenie pełnego cyklu dialogu społecznego dla klienta z branży FMCG oraz kampania na temat bezpieczeństwa jazdy zrealizowana z Volvo.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.