Plany byłego prezesa TVP Mateusza Matyszkowicza  |  KO i Polska 2050 zainteresowane miejscem w RMN  |  Widownia magazynów międzynarodowych w TVP Info i Polsat News  |  Agencja AWX otworzyła oddział  |  Kanał Biznes24 będzie oferował reklamy w formule dynamicznej podmiany spotów  |  Akcje Tier Investment w Astro nadal są zajęte przez komornika  |  Oglądalność programu Marka Sierockiego w TVP 2  |  Nowa struktura udziałowców internetowej stacji Silver TV  |  Dokument o seksbiznesie w Canal+ Online  |  Zestawienie miesięczników dla dzieci i młodzieży  |  Dziennikarzy w konkursie NBP nadal oceniają Skowroński, Surmacz i Karnowski  |  Potrzebna agencja do kampanii o dopuszczalnej prędkości jazdy  |  Dentsu Creative pracuje  |  Warszawa uruchamia przetarg  |  Osiem agencji w drugim przetargu mediowym Ministerstwa Cyfryzacji  |  "Guitar Player" po 58 latach zamyka wersję drukowaną  |  Rozmowy w sprawie kupna The Telegraph  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany byłego prezesa TVP Mateusza Matyszkowicza  |  KO i Polska 2050 zainteresowane miejscem w RMN  |  Widownia magazynów międzynarodowych w TVP Info i Polsat News  |  Agencja AWX otworzyła oddział  |  Kanał Biznes24 będzie oferował reklamy w formule dynamicznej podmiany spotów  |  Akcje Tier Investment w Astro nadal są zajęte przez komornika  |  Oglądalność programu Marka Sierockiego w TVP 2  |  Nowa struktura udziałowców internetowej stacji Silver TV  |  Dokument o seksbiznesie w Canal+ Online  |  Zestawienie miesięczników dla dzieci i młodzieży  |  Dziennikarzy w konkursie NBP nadal oceniają Skowroński, Surmacz i Karnowski  |  Potrzebna agencja do kampanii o dopuszczalnej prędkości jazdy  |  Dentsu Creative pracuje  |  Warszawa uruchamia przetarg  |  Osiem agencji w drugim przetargu mediowym Ministerstwa Cyfryzacji  |  "Guitar Player" po 58 latach zamyka wersję drukowaną  |  Rozmowy w sprawie kupna The Telegraph  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany byłego prezesa TVP Mateusza Matyszkowicza  |  KO i Polska 2050 zainteresowane miejscem w RMN  |  Widownia magazynów międzynarodowych w TVP Info i Polsat News  |  Agencja AWX otworzyła oddział  |  Kanał Biznes24 będzie oferował reklamy w formule dynamicznej podmiany spotów  |  Akcje Tier Investment w Astro nadal są zajęte przez komornika  |  Oglądalność programu Marka Sierockiego w TVP 2  |  Nowa struktura udziałowców internetowej stacji Silver TV  |  Dokument o seksbiznesie w Canal+ Online  |  Zestawienie miesięczników dla dzieci i młodzieży  |  Dziennikarzy w konkursie NBP nadal oceniają Skowroński, Surmacz i Karnowski  |  Potrzebna agencja do kampanii o dopuszczalnej prędkości jazdy  |  Dentsu Creative pracuje  |  Warszawa uruchamia przetarg  |  Osiem agencji w drugim przetargu mediowym Ministerstwa Cyfryzacji  |  "Guitar Player" po 58 latach zamyka wersję drukowaną  |  Rozmowy w sprawie kupna The Telegraph  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 01-02/2024

Spóźniony Jeff

Założyciel Amazona Jeff Bezos nie chce wciąż dopłacać do „The Washington Post”. Zwalnia ludzi, a ci się buntują

Bezos powinien więcej w nas zainwestować, by umożliwić powrót tytułu do złotych czasów” – wypaliła w rozmowie z amerykańskim radiem publicznym NPR Marissa Lang, reporterka „The Washington Post” pisząca o sprawach społecznych. Dziennikarka pouczała jednego z najbogatszych ludzi na świecie tuż przed 24-godzinnym strajkiem redakcji waszyngtońskiego tytułu. 7 grudnia ponad 750 pracowników wstrzymało się od wykonywania swoich obowiązków, w tym korespondenci z Białego Domu, których zabrakło na briefingu prasowym. W sumie ok. 400 osób protestowało pod waszyngtońską siedzibą wydawnictwa. Organizator strajku, związek zawodowy Washington Post Guild zrzeszający około tysiąca osób, zagrzewał w tym dniu czytelników do niesięgania po papierowy dziennik ani jego cyfrowe treści. Ponoć apel podchwyciły nawet Biały Dom, sztab kampanijny Joego Bidena i Krajowy Komitet Partii Demokratycznej.

Szykując się na redakcyjny paraliż, niektórzy redaktorzy zażądali od reporterów gromadzenia materiałów z wyprzedzeniem. „Nie mamy niczego w zanadrzu. To jak tydzień, w którym przypada Święto Dziękczynienia. Ludzie znikają w czwartek i potem trudno o materiały w piątek, sobotę i niedzielę. Jeśli doszło do wydania ważnego wyroku, nominacji lub został złożony projekt ustawy – napiszcie o tym już teraz. Musimy zrobić zapasy” – apelował jeden z redaktorów, którego e-mail do podwładnych zacytował magazyn „Washingtonian”. W dniu protestu 7 grudnia materiały do dziennika anonimowo pisali właśnie redaktorzy, i to ci niezrzeszeni w związku zawodowym.

Marta Zdzieborska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.