Wydanie: PRESS 05-06/2018

Dni, których nie znamy

Spośród 22 start-upów medialnych dofinansowanych przez Digital News Initiative należący do Google działa siedem. Jeden wydał kasę i się zamknął, cztery chcą ruszyć w tym roku.

Z projektów, które już ruszyły, najlepiej rozwijają się serwis Sonar.wyborcza.pl (Gazeta Wyborcza) i aplikacja Fiszki Polityki (Polityka).

Sonar to serwis, który aktualne trendy i wydarzenia w gospodarce, społeczeństwie i polityce wyjaśnia przy użyciu prezentacji i infografik. Monitoruje pracę posłów, senatorów i kilkudziesięciu ważnych polityków. Odbiorca może personalizować serwis, wybierając zagadnienia czy polityków, których chce obserwować. Przy tworzeniu Sonaru wykorzystano Data Ocean – system pozyskiwania i analizy danych. To agregator trendów, statystyk i treści, również z mediów społecznościowych. Projekt był nominowany do Grand Press Digital w 2017 roku.

– Projekt Sonar stał się częścią działu danych, który wydaje również serwis BIQdata, czyli w praktyce zespół Sonaru połączył się z zespołem BIQdata. W tej chwili łącznie w dziale danych pracuje dziewięć osób. Obecnie zespół pracuje nad przygotowaniem i wykorzystaniem Sonaru do wyborów samorządowych – tłumaczy Vadim Makarenko, wydawca serwisu Wyborcza.Tech i szef BIQdata.

Dziennikarz i ekspert w dziedzinie internetu Stanisław Stanuch ocenia: – Podoba mi się połączenie różnorodnej wiedzy o politykach z fact-checkingiem. Jak w przypadku wszystkich projektów „Wyborczej”: pomysł dobry, wykonanie również, ale zaangażowanie polityczne po jednej ze stron aż skwierczy. Z pewnością to ogranicza zasięg serwisu.

Z kolei Paweł Nowacki, sales partner we Flowplayer, uważa, że Sonar.wyborcza.pl dobrze sobie radzi m.in. dzięki temu, że ma wsparcie wielkiej redakcji. – Zespół tego projektu umiejętnie łączy wysokiej jakości treść z atrakcyjnym sposobem prezentacji. Chwilami użytkownik przechodzi na inne artykuły w portalu Wyborcza.pl, ale to nie razi, a swoją rolę projekt chyba spełnia – ocenia.

Grzegorz Dyjak

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.