Wydanie: PRESS 07-08/2017

Opolskie przeboje

Paradoksalnie zamieszanie wokół 54. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu może odświeżyć przykurzoną markę imprezy – a tym samym miasta

W październiku ub.r. opolski magistrat zapytał Polaków, z czym kojarzy się im Opole. 57 proc. odpowiedziało, że na hasło „Opole” myśli: „festiwal”, 15 proc. – „miasto”, a 22 proc. – ma brak skojarzeń. Skojarzenia: „festiwal, amfiteatr, koncerty, piosenka i muzyka” – miało 67 proc.

Z badań przeprowadzonych tylko wśród mieszkańców Opola wynikało, że dla 84 proc. najważniejszym wydarzeniem rozsławiającym miasto, jest KFPP, a 32 proc. mieszkańców uznało, że najbardziej charakterystycznym obiektem miasta jest Amfiteatr Tysiąclecia. Niemuzyczne skojarzenia w odpowiedziach – owszem – pojawiały się, ale zdecydowanie rzadziej.

Władze miasta nie miały złudzenia: w zestawieniu z festiwalem inne skojarzenia z Opolem tracą na znaczeniu.

– Opole to nowoczesne, prężnie rozwijające się miasto. Zjeżdżają tu gwiazdy, także ze świata biznesu. Inwestują takie marki, jak: IAC, Scamol, GSS, Polaris. Jeszcze w tym roku zostanie uruchomiona fabryka oświetlenia LED, którą buduje chiński inwestor Hongbo. Jesteśmy miastem akademickim, z Opola wywodzą się znani sportowcy, jak Bartłomiej Bonk czy Piotr Przybecki... – wymienia Katarzyna Oborska-Marciniak, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta Opola – ...ale rzeczywiście festiwal to najbardziej znana marka Opola – przyznaje.

Odwołanie tegorocznego nie może więc pozostać dla tego miasta bez znaczenia.

Jolanta Korucu

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo