Wydanie: PRESS 07-08/2017

Lis przefarbowany

Zwycięstwo Donalda Trumpa mogło być dla prawicowego Fox News Channel początkiem ery największej prosperity, a staje się kolejnym gwoździem do trumny skleconej ze skandali obyczajowych w stacji

W sobotnią noc 10 lipca ub.r. 27-letni Seth Rich jak co tydzień wracał do domu po wieczorze spędzonym w lokalnym barze. Mieszkał w jednej z nie do końca jeszcze zgentryfikowanych dzielnic Waszyngtonu, w której wieczorami wciąż bywa niebezpiecznie. Tak było tej nocy. Około czwartej nad ranem policję zaalarmował zainstalowany w okolicy automatyczny czujnik wykrywania strzałów. Minutę później patrol był już przy Richu, który z dwiema ranami postrzałowymi leżał na chodniku. Przewieziono go do szpitala, gdzie wkrótce zmarł. Na ciele znaleziono ślady walki, młody mężczyzna był posiniaczony, policja przyjęła więc wersję, że zginął w wyniku próby rabunku. Sprawa zakończyłaby się notką w kronice kryminalnej, gdyby nie to, że śp. Seth był zatrudniony w Komitecie Krajowym Partii Demokratycznej i zginął w trakcie jednej z najbardziej zaciętych kampanii o fotel prezydenta Stanów Zjednoczonych.

W internecie zawrzało, szczególnie prawicowym. Nie sposób dziś ustalić, kto pierwszy wysnuł tezę, która rozeszła się lotem błyskawicy: Seth Rich został zamordowany, bo to on stał za przeciekiem do WikiLeaks, która kilka tygodni wcześniej ujawniła 53 tys. e-maili członków Partii Demokratycznej wraz z załącznikami. „Mamy oto do czynienia z polityczną egzekucją, zleceniem wydanym na najwyższym szczeblu” – niesprawdzoną i niepotwierdzoną plotkę powtarzali prawicowi blogerzy, politycy, a wśród nich szczególnie gorliwie Sean Hannity – gwiazda telewizji Fox News i gospodarz nadawanego w prime time programu „Hannity”.

Leszek Krawczyk, Waszyngton

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo