Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: ESG

Wydanie: ESG 2023

LPP

DBAJ O UBRANIE

CHCĄC OGRANICZAĆ WPŁYW MODY NA ŚRODOWISKO, WARTO ZADBAĆ RÓWNIEŻ O TE UBRANIA, KTÓRE JUŻ ZNAJDUJĄ SIĘ W NASZYCH SZAFACH – PRZEKONUJE FIRMA ODZIEŻOWA LPP

Ponad 52 mln konsumentów w ciągu pół roku – taki zasięg miała zrealizowana w 2022 roku kampania LPP „Dbaj o ubranie. Czytaj. Sprawdzaj. Pielęgnuj”, której celem było promowanie dobrych praktyk w zakresie pielęgnacji odzieży, aby dłużej pozostawała w obiegu. Biorąc pod uwagę skalę obecności na blisko 40 rynkach, LPP ma świadomość swojego wpływu na wybory konsumentów. Realizowana przez spółkę strategia zrównoważonego rozwoju opiera się na założeniu, że każde działanie ograniczające wpływ mody na środowisko pozwala osiągać mierzalne efekty w drodze do neutralności klimatycznej dzięki odpowiedniej skali lub przekrojowemu podejściu. LPP wprowadza więc zmiany na każdym etapie modelu biznesowego – począwszy od procesu projektowania i produkcji, przez sieć dystrybucji, aż po sprzedaż, ale także czuje odpowiedzialność za to, co dzieje się z produktem, który trafia w ręce konsumentów.

Punktem wyjścia i inspiracją do stworzenia projektu „Dbaj o ubranie” były obliczenia śladu węglowego spółki w 2021 roku zgodne z GHG Protocol. Wykazały, że użytkowanie odzieży jest czwartym największym źródłem emisji CO2 w objętym pomiarem zakresie, związanym z funkcjonowaniem łańcucha dostaw, czyli również z produkcją, dystrybucją oraz utylizacją odzieży. Oznacza to, że w kontekście naszych nawyków konsumenckich istnieje bardzo duży potencjał do ograniczenia wpływu na środowisko. Założenia kampanii opracowano na bazie badania przeprowadzonego we współpracy z pracownią ARC Rynek i Opinia, które pozwoliło lepiej zrozumieć podejście Polaków do pielęgnacji odzieży. Pokazało ono, że wiele osób nie do końca wie, jak prawidłowo dbać o ubranie, a tylko 4 proc. badanych łączy pielęgnację z dbaniem o środowisko. Wyniki te potwierdziły, że istnieje duże pole do działania w obszarze zwiększenia świadomości wpływu naszych nawyków na środowisko naturalne. Firmy z branży odzieżowej powinny włączyć się w działania promujące właściwe podejście do użytkowania ubrań, co wpływa nie tylko na wydłużanie ich życia, ograniczenie zużycia wody, energii i emisji CO2, ale także na domowy budżet. Do zdefiniowania założeń projektu LPP zaprosiło ekspertów z obszaru zrównoważonego rozwoju z Łódzkiego Instytutu Technologicznego, Instytutu Zrównoważonego Rozwoju Uczelni Łazarskiego oraz firmy Deloitte.

Press

Kampania „Dbaj o ubranie” miała swoją pierwszą odsłonę w czerwcu 2022 roku. W ciągu pół roku dostarczała konsumentom praktycznej wiedzy i głosem swoich ambasadorów zachęcała do świadomego korzystania z odzieży. W ramach interakcji z grupą docelową kampanii przygotowano chatbot, który sczytuje metki i wyjaśnia umieszczone na nich symbole, a także odpowiada na pytania dotyczące pielęgnacji ubrań. Konsumenci mogli skorzystać także z kalkulatora emisji, który pozwala sprawdzić, jak nasze przyzwyczajenia związane z praniem, suszeniem czy prasowaniem wpływają na emisję CO2. Narzędzie jest nadal dostępne na stronie Dbajoubranie.pl, stanowiącej główną platformę komunikacji z odbiorcami. Zamieszczono też na niej praktyczne porady – wskazówki, jak dzięki prostym, pozytywnym nawykom można przedłużyć życie swoich ubrań, a dodatkowo minimalizować negatywny wpływ na środowisko.

EFEKT

DO PONAD 52 MLN KONSUMENTÓW dotarła w ciągu sześciu miesięcy kampania „Dbaj o ubranie”

22 TYS. OSÓB za pomocą chatbota AI otrzymało poradę nt. prawidłowej pielęgnacji odzieży

Press

KONTAKT

Dorota Jankowska-Tomków
dyrektor ds. zakupów i ESG
[email protected]

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.