Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: ESG

Wydanie: ESG 2023

AVON

NORMALNE, ŻE ICH DOTYKAM

PROJEKT AVON WPROWADZAJĄCY LEKCJE SAMOBADANIA PIERSI DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH OKAZAŁ SIĘ TAKIM SUKCESEM, ŻE BĘDZIE KONTYNUOWANY

Najnowsza kampania Avon „Normalne, że ich dotykam” ma na celu zaszczepienie prozdrowotnych postaw wśród nastolatek od 16 r.ż. oraz przekazanie im niezbędnej wiedzy na temat samobadania piersi, które powinno stać się zdrowym nawykiem każdej kobiety. W tym celu Avon wprowadził lekcje samobadania piersi do szkół ponadpodstawowych. To pierwsza taka inicjatywa w Polsce.

Na nowotwór piersi umiera co roku w Polsce ponad 5 tys. kobiet, choroba atakuje również kobiety poniżej 25 r.ż. A przecież dzięki profilaktyce i wczesnemu wykrywaniu można ją całkowicie wyleczyć, dlatego tak ważne jest, by już nastolatki wiedziały, jak obserwować swoje ciało. Tymczasem dotykanie i poznawanie własnych piersi jest tematem tabu wśród młodych dziewczyn, które uważają to za dziwne i wstydliwe. Aż 95 proc. dziewcząt w wieku 14–16 lat nigdy nie uczestniczyło w zajęciach profilaktyki raka piersi.

Projekt Avon, który koordynowała agencja Garden of Words, został oparty na dwóch filarach. Pierwszym była kampania edukacyjna skierowana do szkół, o wyważonym, eksperckim charakterze. Drugim – działania adresowane do nastolatek, odważne i lifestylowe. W ramach kampanii edukacyjnej do nauczycieli i pedagogów, we współpracy z metodykiem oraz partnerami merytorycznymi kampanii – Fundacją Rak’n’Roll i Kliniką Ginekologiczną Gini, zostały przygotowane scenariusze lekcji i materiały dydaktyczne wpisane w podstawę programową biologii, WF-u oraz wychowania do życia w rodzinie. Do współtworzenia programu Avon zaprosił konsultantki – prawie 50 chętnych wzięło udział w szkoleniach prowadzonych przez metodyka i Fundację Rak’n’Roll, które pozwoliły im przeprowadzić zajęcia o samobadaniu piersi. Dzięki ich zaangażowaniu program mógł zostać wdrożony w szkołach w całym kraju. Wszystkie uczennice biorące udział w lekcji otrzymały materiały edukacyjne – zawieszkę z instrukcją samobadania, naklejkę przypominajkę na lustro i kosmetyczny upominek od Avonu.

Marka nie straszyła rakiem – to odniosłoby przeciwny skutek. W kampanii odwołano się do naturalnej w okresie dojrzewania ciekawości własnego ciała i obserwowania zachodzących w nim zmian oraz do chęci dbania o siebie. Ambasadorką kampanii została Natalia Nykiel, która napisała, skomponowała i nagrała utwór „O sobie”. W emocjonalnym spocie w duchu body positive piosenkarka zachęcała dziewczyny do bycia bliżej ze sobą oraz do dotykania i poznawania swoich piersi. Motywem przewodnim był charakterystyczny gest samobadania, który artystka wykonuje w teledysku. Odważna i angażująca kreacja zapewniła kampanii wysoką klikalność i doskonałe zasięgi, również na Facebooku, którego algorytmy ograniczają targetowanie reklam do osób niepełnoletnich. W ramach kampanii mediowej Avon wykorzystał jako kanały dotarcia do nastolatek i młodych kobiet również m.in. Instagram, YouTube’a i TikToka.

Od września ub.r. do czerwca br. przeprowadzono lekcje w 100 szkołach ponadpodstawowych, w których uczestniczyło 9341 uczennic. Organizatorzy akcji zakładali uczestnictwo 2 tys. uczennic w 100 szkołach, a okazało się, że potrzeba społeczna jest dużo większa i nauczyciele zgłosili cztery razy więcej uczestniczek niż planowano. W wyniku zajęć wiedza dziewczyn o samobadaniu i akceptacja dotyku piersi znacząco wzrosła – w ankiecie badającej poziom ich wiedzy o nowotworze i jego wykrywaniu przed lekcjami udzielały średnio 63 proc. prawidłowych odpowiedzi, po – 88 proc., a w przypadku najbardziej problematycznych pytań udział prawidłowych odpowiedzi wzrósł nawet o 44 proc. Kampania digitalowa dotarła do 2,7 mln unikalnych użytkowniczek, czyli 75 proc. grupy docelowej. O działaniach informowały najważniejsze polskie tytuły prasowe i serwisy internetowe.

Kampania „Normalne, że ich dotykam” okazała się tak dużym sukcesem, że w nowym roku szkolnym rusza kolejna odsłona programu. Tym samym staje się ona kolejnym długofalowym projektem edukacyjnym Avon Cosmetics Polska skierowanym do kobiet, obok takich jak Avon Kontra Rak Piersi i Gabinety z Różową Wstążką.

EFEKT

9341 UCZENNIC wzięło udział w lekcjach o samobadaniu i jego znaczeniu dla wczesnego wykrywania raka piersi

do 2,7 MLN UNIKALNYCH UŻYTKOWNICZEK dotarła kampania digitalowa promująca samobadanie piersi

Press

KONTAKT

Magdalena Mączyńska
PR Lead, integrated communication
tel. 604 890 567
[email protected]

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.