Szmydt co najmniej 13 razy wystąpił u Karnowskich  |  Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szmydt co najmniej 13 razy wystąpił u Karnowskich  |  Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szmydt co najmniej 13 razy wystąpił u Karnowskich  |  Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: ESG

Wydanie: ESG 2023

GRUPA POLSAT PLUS

POZYTYWNY WPŁYW

WSZYSTKIE SPÓŁKI GRUPY POLSAT PLUS ZAANGAŻOWANE SĄ W DZIAŁANIA NA RZECZ ŚRODOWISKA I SPOŁECZEŃSTWA

G rupa Polsat Plus realizuje Strategię 2023+ opartą na trzech filarach: telekomunikacji, kontencie i czystej energii oraz stawia na innowacje. Jako pierwsza polska firma wyemitowała obligacje powiązane z celami zrównoważonego rozwoju, a w swoich planach strategicznych uwzględnia realizację kluczowych wskaźników efektywności na rzecz SDGs (Sustainable Development Goals). Niezmiennie pomaga dzieciom, współpracuje ze służbami ratowniczymi i wspiera rozwój polskiego sportu.

W ramach swojej działalności ESG Grupa Polsat Plus bierze odpowiedzialność za przeciwdziałanie postępującym zmianom klimatu i działa w celu poprawy jakości powietrza w Polsce, wspiera społeczeństwo w sytuacjach kryzysowych, stymuluje rozwój gospodarczy i społeczny poprzez inwestycje w najnowsze technologie, np. 5G, oraz rozwija biznes w sposób przejrzysty i zrównoważony.

Grupa Polsat Plus dynamicznie buduje projekty farm słonecznych i wiatrowych oraz rozwija pełny łańcuch wartości zielonego wodoru. Jednocześnie dba o edukację ekologiczną. Realizowana jest ona głównie przez Stowarzyszenie Program Czysta Polska przy wsparciu komunikacyjnym i informacyjnym spółek z Grupy Polsat Plus.

Plus i Polsat Box z pomocą magazynu dla abonentów pt.„Brawo Ty!” przybliżają swoim klientom zagadnienia związane z ochroną środowiska naturalnego. We współpracy Polsat Box Go oraz m.in. największego w Polsce stowarzyszenia pomagającego zwierzętom hodowlanym Otwarte Klatki powstał dokumentalno-przyrodniczy program edukacyjny pt. „Zwierzostan”.

W edukację i bieżące informowanie o tematach środowiskowych zaangażowała się również Telewizja Polsat. W walkę ze smogiem włączył się program telewizyjny „Czysta Polska” emitowany na antenie Polsat News. Zaś widzowie Polsatu już dwukrotnie mogli uczestniczyć w koncercie „Earth Festival. Gwiazdy dla Czystej Polski”.

Najpopularniejszy w Polsce serwis o ekologii – Zielona Interia – popularyzuje wiedzę o zmianach klimatu, przyrodzie i zero waste, wspiera zagrożone gatunki oraz zachęca do korzystania z zeroemisyjnych środków transportu.

Celem działań zgodnych z misją społeczną Grupy jest m.in. niesienie realnej pomocy społeczeństwu, wspieranie rozwoju polskiego sportu czy zapewnienie nowoczesnych narzędzi służbom ratowniczym. Swoje odpowiedzialne podejście w ostatnim czasie Grupa pokazała, angażując się w walkę z koronawirusem i będąc solidarną z Ukrainą. W minionym roku jej wydatki na działalność sponsoringową i charytatywną wyniosły 65 mln zł.

Misja Fundacji Polsat, realizowana już od ponad 26 lat, to serce „S” z grupowego ESG. W powołaniu jej do życia swój istotny udział miała m.in. Telewizja Polsat, która jako pierwsza stacja komercyjna w Polsce zaangażowała się w działalność charytatywną. W całym okresie swojej działalności Fundacja Polsat przeznaczyła na cele statutowe łącznie 283 mln zł.

Innym działaniem społecznym, w które angażuje się Grupa Polsat Plus, jest promowanie sportu. Zajmuje on szczególne miejsce w działalności Plusa (sponsoring siatkówki od 25 lat) i Netii (sponsoring koszykówki) oraz Telewizji Polsat (transmisje sportowe). Różnorodność, bogactwo i unikalność treści sportowych to także atuty Interii Sport.

Powodem do szczególnej dumy dla Grupy jest ścisła współpraca z organizacjami ratowniczymi. Właśnie mija 20 lat partnerstwa Plusa z TOPR i GOPR oraz MOPR i WOPR.

Strategia 2023+ Grupy Polsat Plus to także fundament ładu korporacyjnego. W obszarze Czystej Energii oparta jest ona na ambitnych celach związanych z docelowym poziomem zainstalowanej mocy zero- i niskoemisyjnych źródeł energii oraz redukcją emisji gazów cieplarnianych. W 2022 roku Grupa Polsat Plus obniżyła ślad węglowy o 84 proc., a 100 proc. zużywanej przez spółki z Grupy energii pochodziło ze źródeł odnawialnych.

EFEKT

283 MLN ZŁ PRZEZNACZYŁA do tej pory Fundacja Polsat na działalność statutow

O 84 PROC. OBNIŻYŁA Grupa Polsat Plus w ub.r. swój ślad węglowy

Press

KONTAKT

Olga Kozłowska,
koordynator ds. ESG
[email protected]

Anna Suplewska-Kocyło
koordynator ds. CSR
[email protected]

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.