Temat: ESG

Wydanie: ESG 2023

AMS

JAK AMS WSPÓŁTWORZY SMART CITY W DUCHU ESG

INNOWACYJNOŚĆ, TRANSFORMACJA CYFROWA I PRAKTYCZNE ROZWIĄZANIA REDUKUJĄCE ŚLAD WĘGLOWY – TO FILARY STRATEGII ESG REALIZOWANEJ W GRUPIE AMS

Przestrzeń miejska to naturalne środowisko dla operatorów reklamy OOH. Nic dziwnego, że jest dla nas tak bardzo ważna. Ktoś, kto nie zna specyfiki tego rynku, ma prawo nie zdawać sobie sprawy z tego, jak istotną składową naszej działalności jest realizacja strategii ESG.

Po pierwsze – ekologia, którą należy rozumieć jako efektywne, rozsądne gospodarowanie zasobami. Najlepszym przykładem są ekowiaty przystankowe z zielonymi dachami, które AMS buduje od kilku lat jako pionier tego typu rozwiązań na polskim rynku. Ekowiaty powstają w partnerstwie zaangażowanych społecznie marek, samorządu i operatora OOH. Taka prośrodowiskowa modernizacja systemu mebli miejskich to jeden z filarów tworzących smart cities, których oczekują mieszkańcy. Dzięki naszej działalności popularyzującej tę ideę również budżety obywatelskie wspierają powstawanie zielonych przystanków, które poprawiają mikroklimat w mieście, sprzyjają ptakom i owadom, zapewniają retencję wody i – co najważniejsze – redukują ślad węglowy. Ponadto za każdą reklamę kupioną przez naszego klienta w ekowiacie zlecamy posadzenie drzewa, a do jej oświetlenia używamy energooszczędnych LED-ów, zasilanych ekwiwalentnie energią z certyfikatem pochodzenia z OZE.

Ale to nie wszystko. Najbardziej energochłonne nośniki – backlighty i digitale są standardowo wygaszane w godzinach nocnych. Jest to możliwe dzięki inteligentnemu sterowaniu online tymi nośnikami. To znaczący wkład w redukcję smogu świetlnego i śladu węglowego, bowiem oznacza zmniejszenie emisji CO2 co najmniej o 576 ton rocznie. Obecnie przygotowywane jest rozszerzenie programu wygaszania również na klasyczne billboardy. Testujemy też produkcję energii za pomocą ogniw znajdujących się na dachach przystanków. W ofercie firmy znajdują się od dawna ekosłupy reklamowe, zasilane energią słoneczną pochodzącą z ogniw umieszczonych na ich dachach. Do produkcji plakatów nasi klienci coraz częściej wykorzystują certyfikowany ekologicznie druk.

Po drugie – ESG to powinności społeczne. Rozumiemy je jako spełnianie oczekiwań mieszkańców i wdrażanie takich pomysłów, które ułatwiają życie w mieście. Chodzi o szeroko pojętą komunikację społeczną. Tej działalności AMS-u towarzyszą dwie ważne idee: edukowanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej mieszkańców oraz poprawa jakości życia, w tym w zakresie dostępu do dóbr kultury. Patronowanie najważniejszym instytucjom kultury w Polsce sprawiło, że AMS w ostatnich latach stworzył największą z możliwych galerię sztuki, jaką jest przestrzeń miasta. Wystawom w Muzeum Narodowym w Warszawie, Muzeum Narodowym w Krakowie czy na Wawelu towarzyszą efektowne ekspozycje w wiatach przystankowych w centrach miast. Zdaje się, że jeszcze nigdy wybitne dzieła sztuki nie były tak blisko ludzi, dosłownie na wyciągnięcie ręki. Dla niektórych będzie to jedyna forma obcowania z wysoką kulturą i sztuką, dla innych zaś zachęta, aby wybrać się do muzeum.

Po trzecie wreszcie, ESG to zarządzanie pojmowane jako działanie transparentne, respektujące powszechnie uznane normy i zasady, mające zarazem w swoim polu widzenia spojrzenie na aspekty społeczne i reagujące na potencjalne nieprawidłowości. Zarządzanie, które sprawia, że takie pojęcia jak inkluzywność czy różnorodność są realizowane zgodnie z ich rzeczywistym znaczeniem, a nie są tylko pustymi hasłami.

AMS jako lider rynku reklamy out-of-home w Polsce stawia na taki rozwój biznesu, który będzie spójny z cywilizacyjnymi wymaganiami współczesności – odpowiedzialny społecznie, sprzyjający racjonalnemu gospodarowaniu zasobami naturalnymi i tym samym zmierzający do osiągnięcia zeroemisyjności w przestrzeni miejskiej oraz dający partnerom biznesowym i pracownikom poczucie pewności i uczciwości zasad współpracy. Znakomitą platformą do realizowania takich idei jest koncepcja smart city, w której każda ze stron – mieszkańcy, przedsiębiorcy i władze samorządowe – realizują swoje cele na zasadach partnerskich, osiągając korzyści ze wspólnego tworzenia inteligentnych miast.

EFEKT

O 576 T MNIEJ CO2 rocznie emitują backlighty i digitale AMS-u dzięki ich wygaszaniu na noc

Press

KONTAKT

Grażyna Gołębiowska
dyrektor marketingu
[email protected]

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.