Rynek reklamy wideo wzrósł w pierwszym półroczu 2025 roku o 6,7 proc.
Wartość przychodów reklamowych wideo (fot. materiały prasowe)
Rynek reklamy wideo, obejmujący tradycyjną telewizję i online, wzrósł w pierwszym półroczu 2025 roku o 6,7 proc. (rok do roku) do niespełna 3,5 mld zł, wynika z szacunków Publicis Groupe Polska.
W pierwszym półroczu 2025 roku w segmencie wideo największy udział w przychodach miała telewizja linearna – 70,1 proc. (rok wcześniej 73,2 proc.).
Czytaj też: TVP bez konferencji ramówkowej. Powodem obecna kondycja finansowa spółki
Inwestycje reklamowe we wszystkie formy reklamy telewizyjnej wzrosły w analizowanym okresie o 2,2 proc. Analitycy Publicis Groupe Polska zwracają uwagę na stabilność tego wyniku, jeśli wziąć pod uwagę ubiegłoroczną wysoką bazę spowodowaną mistrzostwami Europy w piłce nożnej. W 2025 roku nie było wydarzenia o podobnej skali.
Udział w analizowanym segmencie reklamy wideo online wyniósł 27,7 proc. Aż o 64,7 proc. wzrosły przychody z reklam emitowanych przy streamingu (serwisy wideo na żądanie: BVOD, HVOD i pozostałe VOD).
Krótkie formy wideo in stream (na portalach i w social mediach) odpowiadały za 2,2 proc. przychodów segmentu. Analitycy zaobserwowali istotny wzrost w przypadku platformy YouTube, gdy zintensyfikowała ona działania w kierunku uszczelnienia swojego ekosystemu reklamowego.
Czytaj też: Agencja reklamowa Cut The Mustard miała ponad 14 mln zł przychodu
(KAP, 15.08.2025)










