Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 12, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Polsat Plus raportuje znacznie mniejszy zysk kwartalny niż rok temu

Segment mediowy zwiększył przychody o 5 proc., do 534 mln zł (fot. Mateusz Grochocki/East News)

Grupa Polsat Plus w pierwszym kwartale 2022 roku miała 2,987 mld zł przychodów i 212,8 mln zł zysku netto.

W porównaniu z pierwszym kwartałem ub.r. przychody grupy kapitałowej wzrosły o 3,1 proc. Koszty operacyjne wyniosły 2,634 mld zł i były o 8,3 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Czytaj też: Polsat z prawami do polskiej wersji ukraińskiego serialu "Sługa narodu"

Wskaźnik skorygowanej EBITDA (z wykluczeniem wyniku spółki Polkomtel Infrastruktura) spadł o 11,8 proc. – do 800,7 mln zł. Skorygowana EBITDA zmniejszyła się z 30,4 proc. do 26,8 proc. Zysk netto grupy był o 45,5 proc. niższy niż przed rokiem.

"Niepewność wywołana wojną w Ukrainie"

Segment usług B2C i B2B przyniósł 2,526 mld zł przychodów, co oznacza spadek o 1 proc. Jego koszty operacyjne wzrosły o 13 proc., do 1,827 mld zł.

Z kolei segment mediowy zwiększył przychody o 5 proc., do 534 mln zł. Jednocześnie koszty operacyjne wzrosły o 20 proc., do 433 mln zł.

Czytaj też: CBOS: TVP ma więcej ocen negatywnych niż pozytywnych

Przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Polsat wzrosły o 0,6 proc. – do 273 mln zł. 

"Zdrowy wzrost przychodów ze sprzedaży reklam i sponsoringu w naszych kanałach telewizyjnych i portalach internetowych przejściowo spowolniony w marcu w efekcie niepewności wywołanej wojną w Ukrainie" – napisano w prezentacji do wyników kwartalnych. "Licząc na lepsze perspektywy rynku reklamy zdecydowaliśmy się utrzymać ofertę programową zgodnie z pierwotnymi założeniami" – zaznaczono.

Ponad 6 milionów abonentów

Na koniec pierwszego kwartału 2022 roku roku Grupa Polsat Plus miała 6,012 mln abonentów (wzrost o 0,8 proc. w porównaniu z końcem pierwszego kwartału 2021 roku). Świadczyła im 13,379 mln usług kontraktowych (wzrost o 1,6 proc.), z czego 6,205 mln telefonii komórkowej (wzrost o 6,4 proc.), 5,177 mln płatnej telewizji (spadek o 3,1 proc.) i 1,998 mln internetu (wzrost o 0,1 proc.).

Czytaj też: W kwietniu najczęściej cytowane były: RMF FM, "Rzeczpospolita" i Onet

ARPU, czyli średni przychód z jednego klienta indywidualnego, w przypadku usług abonamentowych wyniósł w pierwszym kwartale 2022 roku 69,8 zł (wzrost o 3,9 proc.). Wskaźnik odpływu abonentów zmniejszył się z 7,1 proc. do 6,8 proc.

Dodatkowo Grupa Polsat Plus na koniec 2021 roku miała 2,832 mln aktywnych usług przedpłaconych (wzrost o 3,5 proc.).

Liczba klientów usługi multiplay wzrosła o 3 proc., do 2,462 mln.

Medialno-telekomunikacyjną Grupę Polsat Plus tworzą: Telewizja Polsat, platforma satelitarna Polsat Box, operator telefonii komórkowej Polkomtel, firma telekomunikacyjna Netia i portal Interia.pl.

Czytaj też: Telewizje i radia muszą oznaczać programy zawierające seks i przemoc

(KOZ, 12.05.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.