Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 07, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Tygodnik Podhalański" będzie przykrywał twarz Putina czarnym paskiem

"Trudno nazwać Putina inaczej niż mordercą" – mówi Jerzy Jurecki z Tygodnika Podhalańskiego (screen: Twitter/@24tp_pl)

Tygodnik Podhalański od teraz będzie publikował wizerunek Władimira Putina z czarnym paskiem na oczach. "Tak, jak w przypadku innych bandytów i morderców".

O swojej nowej polityce publikowania wizerunku prezydenta Rosji dziennikarze "Tygodnika Podhalańskiego" poinformowali na Twitterze. "W polskich mediach bandytom i mordercom zasłaniamy twarz paskiem. Postanowiliśmy, że od dziś tylko w ten sposób będziemy publikować wizerunek Putina" – napisali.

O krótki komentarz poprosiliśmy Jerzego Jureckiego, twórcę i wydawcę "Tygodnika Podhalańskiego". – To taka nasza mała wojenka – powiedział Jurecki. – Sprawa jest oczywista. Chodzi o to, żeby zwrócić uwagę. Rosjanie zabijają ludzi. To, co się w tej chwili dzieje, jest po prostu morderstwem. W konsekwencji, trudno nazwać Putina inaczej niż mordercą.

Czytaj też: Media nie informują o ruchach wojsk, ale cenzury sobie nie wyobrażają

– To symboliczny znak, który pokazuje, z kim mamy do czynienia – dodał.

Powód wydaje się oczywisty, ale sam pomysł jest dość oryginalny i to "Tygodnik Podhalański" wpadł na niego jako pierwszy.

– Może to dlatego, że jesteśmy najwyżej położoną redakcją w Polsce; w końcu znajdujemy się w Tatrach. Stąd lepiej widać – kończy Jerzy Jurecki.

Dziennikarze włączają się w akcje pomocowe dla Ukrainy. Niemal wszystkie redakcje w jakiś sposób je promuja lub organizują. Także "Tygodnik Podhalański" – organizuje akcję poszukiwania mieszkań dla uchodźców.

Oryginalny sposób na poinformowanie świata o zbrodniach Putina znalazł Jarosław Juszkiewicz, lektor i dziennikarz radiowy (kiedyś w Radiu Katowice, dzisiaj współpracujący z Radiem 357) i polski głos map Google. Nagrał specjalny klip w serwisie YouTube.

Czytaj też: Akcja Jarosława Juszkiewicza na YouTube – zobacz tu 

(HAD, 07.03.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.