Fundusz Ziobry płacił też mediom uchodzącym za niezależne  |  TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Fundusz Ziobry płacił też mediom uchodzącym za niezależne  |  TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Fundusz Ziobry płacił też mediom uchodzącym za niezależne  |  TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział:

Dodano: Czerwiec 12, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP Sport. Drogo i dobrze

Marek Szkolnikowski w roli szefa TVP Sport zastąpił w połowie 2017 roku Włodzimierza Szaranowicza (screen Sport.tvp.pl)

TVP Sport stał się liderem wśród kanałów sportowych. Pytanie, jakim kosztem.

Tekst archiwalny, ukazał się w magazynie "Press" nr 03-04/2020. Przypominamy, że już po jego publikacji m.in. Euro 2020 i tegoroczne igrzyska olimpijskie zostały przełożone na 2021 rok z powodu epidemii koronawirusa (te imprezy miała pokazywać TVP). Zawieszono wiele rozgrywek sportowych, a to wpłynęło na zmiany w ramówce TVP Sport.

– Poprzednicy Marka Szkolnikowskiego nie mieli takiego komfortu działania jak on – mówi jeden z dziennikarzy sportowych. Inny dodaje: – Ma wyjątkowe możliwości, na ten sport się teraz w TVP stawia, daje dużo pieniędzy.

Nie dość, że TVP Sport trafił do naziemnej telewizji cyfrowej, to jeszcze stacja może korzystać w części z ponad 2 mld zł kroplówki z budżetu państwa (spółka prawdopodobnie otrzyma jeszcze znaczną część z 1,95 mld zł rekompensaty). – Prezes Kurski ma dwa koniki – newsy i sport. To on podejmuje kluczowe decyzje i w zasadzie zarządza TVP Sport – twierdzi menedżer TVP, chcący zachować anonimowość.

Jacek Kurski (został w marcu odwołany, obecnie jest w zarządzie i znowu jest typowany na prezesa - przyp.red.) pytany przeze mnie, ile spółka wydała na prawa sportowe, od kiedy nią kierował, odpowiada: – To kilkaset milionów złotych w ciągu czterech lat, ale naprawdę warto było. Bez mocnego sportu nie ma silnej telewizji publicznej. Sport pomógł nam jednoczyć Polaków wokół TVP. To była słuszna decyzja.

– Jeśli fałszuje się informacje i publicystykę, a chce się uzyskać jakiś rodzaj wiarygodności, to jest to najprostszy, chociaż drogi, sposób pozyskiwania sobie sympatii szerokiej publiczności – uważa Jan Dworak, były prezes TVP i przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. – Sport jest jasną plamą na ciemnym tle głównego zadania w misji publicznej, czyli politycznej propagandy w miejsce wyważonej i pogłębionej informacji oraz publicystyki – dodaje.

Maciej Kozielski

Pozostałe tematy weekendowe

Czy reklamy zbawią świat?
Kina na dużym minusie, czekają na hitowe premiery
Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.





Tu wpisz kod jeśli dostałeś go mailem kupując dostęp w redakcji „Press”. Więcej informacji w regulaminie.

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.