Temat: AdMan Roku

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 07, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

AD wo/MAN 2018. Renata Wasiak-Sosnowska ogłasza nominację w kategorii Domy mediowe

Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM w Polsce, jest czwartą osobą nominowaną w w konkursie AD wo/MAN Roku 2018 w kategorii Domy mediowe.

 W konkursie AD wo/MAN 2018 roku środowisko reklamy wybierze dwóch zwycięzców – w kategoriach Agencje reklamowe i Domy mediowe - którzy zasłużyli na ten tytuł swoimi osiągnięciami zawodowymi w minionym roku.

Od poniedziałku, przez kilka najbliższych dni, "Press" i "Presserwis" prezentuje wszystkich nominowanych w konkursie AD wo/MAN Roku 2018. Głosowanie środowiska rusza 11 marca – uczestniczyć w nim mogą agencje reklamowe, agencje interaktywne i domy mediowe oraz, po raz pierwszy, domy produkcyjne, studia postprodukcyjne, studia dźwiękowe i agencje public relations.

Press

W kategorii Domy mediowe czwartą nominowaną jest Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM w Polsce.

Izabela Albrychiewicz jest niedawno mianowaną CEO GroupM w Polsce – funkcję tę będzie pełnić od kwietnia. Powierzono jej kierowanie zapleczem negocjacyjnym agencji WPP (Mediacom, Wavemaker, Mindshare). Będzie też dbać o rozwój wyspecjalizowanych usług dla marketerów. Jej awans jest efektem sprawnego zarządzania domem mediowym Wavemaker (GroupM/WPP), który powstał w 2018 roku z połączenia MEC i Maxusa (Albrychiewicz przez wiele lat zarządzała MEC). Od roku jest liderką Wavemaker w hubie Europy Środkowo-Wschodniej, poza Polską koordynuje sieć Wavemaker w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Rumunii, krajach bałtyckich i na Bałkanach. W 2018 roku Albrychiewicz pracowała w jury międzynarodowego konkursu Golden Drum. W poprzednich latach była także w jury takich konkursów, jak Effie Awards czy MediaTrendy. Jest członkiem rady nadzorczej Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Otrzymała już tytuł AdMan Roku 2014.

Jej nominację ogłosiła Renata Wasiak-Sosnowska, CEO Havas Media.

⇒ Zobacz trzecią nominację w kategorii Domy mediowe

Ideą konkursu AD wo/MAN Roku jest wyróżnienie osób, których działalność zawodowa i postawa są przykładem dla branży. Tytuł AD wo/MAN Roku przyznawany jest za: sukces w biznesie reklamowym, nowatorstwo i kreatywność, promowanie najwyższych standardów pracy w reklamie.

Głosowanie firm z branży reklamy potrwa od 11 marca do 29 marca br. Każda firma ma prawo do jednego głosu i może wskazać od jednego do trzech nominowanych w każdej kategorii (nie mogą to być osoby zatrudnione w danej firmie lub podmiocie powiązanym strukturalnie z głosującym).

Organizatorem konkursu jest magazyn „Press”.

Partnerzy: Wirtualna Polska, Provident Polska, Orange Polska.

Partnerzy gali: Audio Network, Platige Image, Platige Sound, Villa Foksal, Smartest Heads.

Patroni medialni: Marketer+, Social Press.

Wyniki konkursu AD wo/MAN Roku 2018 ogłosimy w kwietniu.

(AMS, 07.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Temat: AdMan Roku

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 08, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Starcom: o 7,8 proc. wzrósł rynek reklamowy w 2018 roku

Wartość rynku reklamowego netto w latach 2010-2018 (fot. materiały prasowe)

Wartość wydatków reklamowych netto w 2018 roku wyniosła 9,54 mld zł, czyli o 7,8 proc. więcej, niż rok wcześniej. Przyczyniły się do tego większe wydatki na promocję wśród branży handlowej.

Z raportu domu mediowego Starcom wynika, że w minionym roku 15 sektorów zintensyfikowało inwestycje reklamowe, a ograniczyła je minimalnie tylko branża higieny i pielęgnacji. W samym czwartym kwartale 2018 roku wartość rynku reklamy w Polsce wzrosła o 5,2 proc.

Największy wolumenowy wzrost i jednocześnie największą dynamikę wzrostu wygenerował handel, w którym wydano na reklamę 1,619 mld zł, czyli o 13,8 proc. więcej, niż w 2017 roku.

Branża farmaceutyczna wydała 1,108 mld zł (wzrost o 3,6 proc.), z kolei na promowanie żywności przeznaczono 0,997 mld zł (wzrost o 12,7 proc.).

"Koniunktura na rynku reklamy sprzyjała wszystkim mediom poza prasą, ale szybciej niż ogół rynku rosły tylko wydatki na internet" - komentuje Magdalena Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu.

Najwięcej wydano na reklamę w telewizji – 4,415 mld zł (wzrost o 6,3 proc.).

Na reklamę internetową reklamodawcy przeznaczyli 3,217 mld zł, czyli o 13,3 proc. więcej, niż rok wcześniej. O 7,7 proc., do 734 mln zł, wzrosły wydatki na reklamę radiową.

Ograniczono wydatki na reklamę w prasie: w magazynach o 6,8 proc., do 311 mln zł, a w dziennikach o 6,6 proc., do 193 mln zł.

Na promocję w pozostałych mediach wydano: outdoor – 519 mln zł (wzrost o 4,9 proc.) i kina – 150 mln zł (wzrost o 5,8 proc.).

"W pierwszy kwartał 2019 r. wchodzimy z umiarkowanym optymizmem. Na oczekiwane spowolnienie dodatkowo nakłada się późniejsza niż w 2018 roku Wielkanoc, przez co efekty walki reklamodawców o miejsce na świątecznych stołach Polaków odczujemy dopiero w kolejnym kwartale" - dodaje Magdalena Kolenkiewicz.

(IKO, 08.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.