Dział: PRASA

Dodano: Listopad 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Tygodnik Powszechny" ze wzrostem sprzedaży, "Sieci" z największym spadkiem

"Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) to jedyny tytuł w segmencie, który poprawił sprzedaż w pierwszych trzech kwartałach, w porównaniu z tym samym okresem 2017 roku. Największy spadek zanotowały "Sieci" (Fratria).

Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnia sprzedaż ogółem "Polityki" (Polityka) wyniosła 97 556 egz. (spadek o 12,43 proc. względem pierwszych trzech kwartałów 2017 roku). Sprzedaż "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) spadła o 12,34 proc., do 86 708 egz.

Spośród tygodników prawicowych najlepiej sprzedawały się: "Sieci" – 45 182 egz. (spadek o 29,97 proc.), "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) – 35 011 egz. (spadek o 18,92 proc.) i "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) – 27 005 egz. (spadek o 22,61 proc.).

Sprzedaż "Wprost" (AWR "Wprost") spadła o 9,04 proc., do 17 488 egz., a "Przeglądu" (Fundacja Oratio Recta) spadła o 0,11 proc., do 16 367 egz.

W segmencie tygodników opinii wzrost sprzedaży zanotował wyłącznie "Tygodnik Powszechny" - o 16,79 proc., do 27 261 egz.

Średnia sprzedaż "Gościa Niedzielnego" (Instytut Gość Media) to 110 952 egz. (spadek o 10,53 proc.). "Tygodnik Angora" z przedrukami (Wydawnictwo Westa-Druk) sprzedawał średnio 246 058 egz. (spadek o 8,73 proc.).

W samym wrześniu średnia sprzedaż ogółem "Polityki" wyniosła 94 701 egz. (spadek o 8,74 proc. względem września 2017 roku). Sprzedaż "Newsweek Polska" spadła o 11,41 proc., do 84 788 egz.

Spośród tygodników prawicowych najlepiej we wrześniu sprzedawały się: "Sieci" – 41 979 egz. (spadek o 24,83 proc.), "Tygodnik do Rzeczy" – 33 964 egz. (spadek o 12,47 proc.) i "Gazeta Polska" – 26 513 egz. (spadek o 18,75 proc.). Sprzedaż "Wprost" (AWR "Wprost") spadła o 9,57 proc., do 16 369 egz.

W segmencie tygodników opinii wzrost sprzedaży zanotowały wyłącznie "Tygodnik Powszechny" - o 7,40 proc., do 25 647 egz. i "Przegląd" – 1,21 proc., do 15 994 egz.

Średnia sprzedaż "Gościa Niedzielnego" we wrześniu to 107 488 egz. (spadek o 9,08 proc.). "Tygodnik Angora" z przedrukami sprzedawał średnio 250 030 egz. (spadek o 5,02 proc.). Na wyniki tygodników opinii wpływ mogły mieć problemy Ruchu z kolportażem prasy. 

(GDYJ, 19.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Premier chce wiedzieć, którym mediom państwowe spółki płacą za promocję

Kancelaria premiera Mateusza Morawieckiego chce informacji komu i ile spółki płacą za promocję (fot. Flickr.com/premierrp)

Spółki Skarbu Państwa otrzymały pismo, w którym Kancelaria Prezesa Rady Ministrów oczekuje przekazania informacji o ich wydatkach na cele marketingowe i promocyjne - informuje Gazeta.pl.

Portal dotarł do kopii takiego pisma, które trafiło do jednej ze spółek Skarbu Państwa. Wynika z niego, że do 15 listopada spółki miały przekazać KPRM szczegółowe „zestawienia wydatków na cele marketingowe, komunikacyjne, wizerunkowe i sponsoringowe” za lata 2017 i 2018. Miały one zawierać m.in. wysokość kwot z wyszczególnieniem poszczególnych kategorii promocji z podziałem na typy mediów, a także nazwy firm, organizacji, instytucji i dane osób fizycznych, które były „beneficjentami tych działań”. 

KPRM w odpowiedzi na pytania portalu Gazeta.pl napisała, że zgodnie z ustawą o zasadach zarządzania mieniem państwowym, zarząd spółki z udziałem Skarbu Państwa musi uzyskać zgodę rady nadzorczej na zawieranie umów marketingowych i promocyjnych, jeżeli wysokość wynagrodzenia za świadczenie usługi przekracza 0,5 mln zł rocznie. „Dodatkowo wprowadzono wymóg przedkładania walnemu zgromadzeniu przez organy zarządzające spółek sprawozdania m.in. o wydatkach na usługi marketingowe, public relations oraz komunikację społeczną” - podkreślono w piśmie. Dodano też, że szczególny nadzór nad wydatkami „został sporządzony w celu zwiększenia transparentności wydatków”. 

(PAZ, 19.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.