Wydanie: PRESS 05/2003

Witryna na widoku

"Mam firmę hotelarską. Zapłacę 10 tysięcy dolarów, jeżeli przez najbliższy rok moja strona pojawiać się będzie na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania głównych światowych wyszukiwarek". Taki list ukazał się kilka lat temu na jednym z zagranicznych forów dyskusyjnych. "Gdyby nawet się to udało, cena byłaby stokrotnie wyższa" - odpowiedzieli internauci. Dwa miesiące później witryna była na pierwszym miejscu w najważniejszych wyszukiwarkach.

Taką - podobno prawdziwą - historię opowiadają właściciele firm specjalizujących się w pozycjonowaniu witryn w wyszukiwarkach. Jak duże znaczenie marketingowe może mieć pozycjonowanie, świadczą badania. Dla ponad 80 proc. internautów wyszukiwarki są podstawowym źródłem wiedzy o adresach stron WWW, a ponad połowa internetowych transakcji zaczyna się właśnie od nich. Jeżeli zestawimy te dane z faktem, że większość internautów klika tylko w linki wyświetlone na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, to łatwo zrozumieć, dlaczego warto pozycjonować witryny.

Tomasz Jastrzębowski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.