Wydanie: PRESS 05/2003

Domniemanie niezgody

Ustawa antyspamowa wyzwoliła w marketingowcach kreatywność.

Elektroniczne bazy stoją - tak Beata Kanicka, dyrektor pionu marketingu łódzkiego Falcomu, dystrybutora baz adresowych, określa sytuację po wejściu w życie 10 marca Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. - Wstrzymaliśmy sprzedaż list adresów e-mailowych. Czekamy, co będzie dalej.     

Przepisy ustawy o usługach elektronicznych wymuszają dodatkową pracę w związku z koniecznością uzyskiwania zgody adresatów poczty na jej wysyłanie, toteż są ciosem dla elektronicznych marketerów.

Ponieważ ustawa weszła w życie bez większego rozgłosu, mało kto zdawał sobie początkowo sprawę z jej konsekwencji. Wiele firm, w tym agencji PR, przesyła teraz do redakcji zbędne pytania o możliwość wysyłania informacji prasowych, część firm próbuje hurtem uzyskać zgodę na przesyłanie ofert handlowych, co jest sprzeczne z intencją ustawodawcy.

Mirosław Usidus

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.