PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05-06/2023

Tekst sponsorowany

– Rozpoczęliśmy rewolucję w zakresie oznaczania treści komercyjnych w internecie, a także porządkowanie marketingu treści na portalach informacyjnych – stwierdził Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na rynku poruszenie

Porządki zaczęto od największych portali. Od czerwca kontrolerzy UOKiK przyglądali się ich treściom – w tym wszelkiego typu przekazom komercyjnym – sprawdzali umowy handlowe. Na koniec 2022 roku prezes UOKiK ogłosił, że wszczął postępowania wyjaśniające wobec Grupy Interia.pl i Agory, a spółkom Ringier Axel Springer Polska i Wirtualna Polska Media postawił zarzuty za to, że w sposób niewłaściwy oznaczają materiały reklamowe albo wręcz w ogóle ich nie oznaczają, czym wprowadzają konsumentów w błąd.

Dlaczego akurat tych wydawców UOKiK wziął pod lupę? – Zadecydowała ich wielkość i wpływ na rynek, a tym samym w przypadku ewentualnych nieprawidłowości jednocześnie wpływ na szeroki krąg czytelników, czyli konsumentów – odpowiada „Press” departament komunikacji UOKiK. Postępowania wobec wydawców są na różnych etapach, ale szczegółów Urząd nie podaje.

Według Mediapanelu grupy Wirtualna Polska, RAS Polska, Polsat-Interia i Agora należą do największych pod względem liczby użytkowników spośród podmiotów oferujących w internecie treści redakcyjne. Więcej użytkowników od nich mają w naszym kraju tylko Google i Meta Platforms.

Wirtualna Polska to nie tylko portal WP.pl, ale też o2.pl, Pudelek.pl, Money.pl, Dobreprogramy.pl, Autokult.pl, Abczdrowie.pl. Z kolei Ringier Axel Springer Polska wydaje nie tylko Onet.pl, ale też Businessinsider.com.pl, Medonet.pl, Fakt.pl, Plejada.pl, Forbes.pl, Newsweek.pl, Noizz.pl, Przegladsportowy.onet.pl, Komputerswiat.pl, Lamoda.pl, Ofeminin.pl czy Auto-swiat.pl.

Z kolei Grupa Interia.pl to portal Interia i jego serwisy tematyczne, a także m.in. Pomponik.pl, Smaker.pl czy Maxmodels.pl. Natomiast dla Agory zarabiają: Gazeta.pl, Wyborcza.pl, Sport.pl, Tokfm.pl, Plotek.pl i Edziecko.pl

Grzegorz Kopacz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.