Wydanie: PRESS 04/2013

Top blogów dziennikarskich

12 dziennikarzy, którzy najlepiej blogują

Szał pisania blogów przez ludzi mediów powoli mija, ale za to przy tej formie komunikowania się z odbiorcami pozostali najbardziej wytrwali i doświadczeni. Bo sieć szybko weryfikuje, czy ktoś ma rzeczywiście coś do powiedzenia. 

Przygotowując trzeci już ranking, poprosiliśmy członków jury, by wytypowali najciekawsze ich zdaniem blogi prowadzone przez dziennikarzy (bez względu na tematykę). Wstępnych propozycji było 49 – spośród nich wybraliśmy 12 tych, które miały najwięcej wskazań. Następnie jurorzy oceniali je według ustalonych kryteriów. W każdej z sześciu kategorii można było przyznać od 0 do 10 punktów. Maksymalnie blog mógł otrzymać 600 punktów. 

W tegorocznym rankingu znalazło się aż siedem blogów, które były w najlepszej dwunastce w poprzedniej edycji rankingu, w 2011 roku. Każdy ma swoich wiernych czytelników, ale nazwiska autorów, przystępny sposób ujęcia tematu czy ostrzejszy ton wypowiedzi nie zawsze wystarczają do zachęcenia kolejnych. Zdaniem jurorów dziennikarze powoli uczą się wykorzystywać możliwości Internetu, nadal jednak część z nich traktuje swoje blogi jako przedłużenie działalności publicystycznej w tradycyjnych mediach. Zamieszczanie w Internecie tekstów publicystycznych, nawet ciekawych, na  aktualne tematy i napisanych barwnym językiem może się okazać mało atrakcyjne szczególnie dla młodego pokolenia, nastawionego na interakcję. A niektóre blogi mają wręcz wyłączoną możliwość komentowania. Zyskują te, przy których toczą się ożywione dyskusje z udziałem autorów. Ponadto treści multimedialne to nadal rozwiązanie zbyt rzadko stosowane przez dziennikarzy – blogerów. Jurorzy zwracają też uwagę na język blogów: bywa niechlujny, czasem zbyt trudny. Nawet najciekawszy blog dużo traci przez nieregularne zamieszczanie wpisów albo nieczytelny layout.

oprac. Anita Uchańska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.