Wydanie: PRESS 08/2012

Celebryci na ekosłużbie

Reklamodawcy w Polsce dopiero odkrywają możliwości, jakie daje udział celebrytów przy promowaniu akcji zielonego marketingu

Kiedy koncern farmaceutyczny Bayer zastanawiał się, jak wypromować jubileuszową edycję akcji „Ekologia w obiektywie”, która od dziesięciu lat stawia na ochronę środowiska naturalnego, wpadł na pomysł, by zatrudnić znaną osobę. Kiedy zastanawiano się, kogo wybrać, szefowie orzekli: „Lepiej mieć kilka sławnych osób”. Piosenkarka Justyna Steczkowska chwyciła więc aparat fotograficzny, a przed obiektywem stanęły znane podróżniczki Elżbieta Dzikowska i Beata Pawlikowska oraz piosenkarka Ewelina Flinta.

Zielono na Zachodzie

Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu, uważa, że reklamodawcy w Polsce zaczynają odkrywać możliwości, jakie daje udział celebrytów w akcjach promocyjnych zielonego marketingu. W ub.r. liczba dobrych praktyk z zakresu ekologii wzrosła w porównaniu z 2010 rokiem z trzech do dziewięciu. Według prezes FOB, to nadal niewiele, ale tendencja jest rosnąca.
Tymczasem za granicą znane twarze w akcjach promujących zielony marketing pojawiają się tak licznie i tak często, jak to tylko możliwe. Oprah Winfrey, Tyra Banks i Carrie Underwood zgodziły się wziąć udział w akcji PETA – organizacji aktywnie i ostro walczącej o prawa zwierząt, a reklamy z ich udziałem ukazały się w magazynach, na stronach internetowych i billboardach na stacjach metra w Nowym Jorku.
Na Zachodzie powstały już nawet specjalne agencje zajmujące się łączeniem firm komercyjnych i organizacji pozarządowych z celebrytami. Do ich obowiązków należy np. sprawdzenie przed podpisaniem umowy, czy zanim gwiazda założy koszulkę z napisem „Segreguj śmieci”, nie była wcześniej przyłapana przez paparazzich na wyrzucaniu wszystkich odpadków do jednego kosza.

 

Dorota Olczyk

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.