Wydanie: PRESS 08/2012

Zysk z półtora procent czytelników

Dzięki wprowadzeniu opłat za treści online „The New York Times” zarabia – i to coraz lepiej

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy opłaty za dostęp przynajmniej do części tekstów w Internecie wprowadzili wydawcy blisko dziesięciu najważniejszych amerykańskich gazet, m.in. „The New York Times”, „Los Angeles Times”, „The Dallas Morning News”, „The Boston Globe”, „The Baltimore Sun” i kilkuset mniej liczących się tytułów. Wydawcy zostali do tego zmuszeni pogarszającą się sytuacją drukowanych tytułów: spadającymi nakładami i kurczącymi się wpływami z reklam w wydaniach papierowych (według danych Newspaper Association of America spadły one z 46,289 mld dol. rocznie w 1999 roku do 20,692 mld dol. rocznie w 2011 roku), a więc do poziomu najniższego od 60 lat (po uwzględnieniu inflacji).
Zmusiło to szefów gazet do podjęcia prób zwiększenia przychodów z prezentowania treści w Internecie. Sztandarowym przykładem sukcesu tych działań jest dziennik „The New York Times”. Najpopularniejszy anglojęzyczny dziennik świata eksperyment z płatnym korzystaniem ze swoich artykułów – po ponad 15 latach udostępniania treści za darmo w Internecie – rozpoczął 28 marca ub.r.
Jedną z nowości wprowadzonych przez nowojorski „NYT” było zróżnicowanie płatności w zależności od platformy, na której czytelnik chce czytać ten dziennik. Miesięczny dostęp do wiadomości na komputerze (poprzez stronę NYTimes.com) i na smartfonie wydawca wycenił na 15 dol., na komputerze i tablecie – na 20 dol., a na wszystkich platformach cyfrowych – na 35 dol. (we wszystkich przypadkach na dowolnej liczbie urządzeń). Za pierwsze cztery tygodnie, niezależnie od wybranego pakietu, czytelnik płaci promocyjną stawkę wynoszącą 99 centów.

Jacek Przybylski

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.