Wydanie: PRESS 08/2012

Rysie na antenie

Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o pracy researcherów w telewizyjnych programach informacyjnych

Kiedy Gordon Brown w maju 2010 roku ogłosił niespodziewanie odejście ze stanowiska premiera i natychmiastową rezygnację z funkcji lidera laburzystów, brytyjska telewizja BBC wysłała jedną ze swoich researcherek, by ta nagrała z premierem choćby krótką, kilkuminutową wypowiedź. Ku zaskoczeniu wszystkich Brown wyjątkowo otworzył się przed dziennikarką. Wywiad trwał ponad 20 minut i w całości został wyemitowany w BBC. – Ta researcherka miała tak samo duże doświadczenie jak wielu reporterów i nagrała naprawdę świetną rozmowę. U nas taka sytuacja nie miałaby szans się zdarzyć – podkreśla Piotr Kraśko, prezenter i szef „Wiadomości”. Zdaniem Kraśki różnice w postrzeganiu zawodu researchera w Polsce i w krajach anglosaskich są tak duże, że wyglądają jak dwie różne profesje.
– W Stanach Zjednoczonych czy w Wielkiej Brytanii researcherzy mają często 40–50 lat i po części wypełniają obowiązki producentów. W Polsce to zawód wciąż nie dość doceniany. Stanowisko researchera najczęściej postrzegane jest jako droga do zostania reporterem – mówi Kraśko.

 

Piotr Zieliński

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.