Wydanie: PRESS 07/2012

Inwestycja z odroczonym zwrotem

Choć celem wydawców inwestujących w aplikacje mobilne jest na nich zarobić, na razie starają się za dużo nie stracić

O  ponad jedną piątą rocznie mają w najbliższych latach rosnąć wydatki Polaków na dostęp do Internetu przez urządzenia mobilne. W 2016 roku aż 14 mln z nas ma wydawać na ten cel ponad 20 zł miesięcznie. Tak przynajmniej szacuje firma doradcza PwC w dorocznym raporcie „Global Entertainment and Media Outlook”.  

Do tego spodziewanego boomu przygotowuje się starannie duża część wydawców prasowych, mocno inwestując w aplikacje mobilne. Choć na razie zarobić na nich niemal nie sposób. – W przypadku aplikacji „Dziennika Gazety Prawnej” koszt jej wytworzenia zwrócił się dzięki sprzedaży zaledwie  trzech dedykowanych reklam – mówi Adam Czeczuk, prezes spółki Infor IT. Tyle że rynek reklamy mobilnej w Polsce dopiero raczkuje. A żeby pozyskać reklamodawców do aplikacji prasowych, trzeba najpierw zdobyć stałą grupę mobilnych odbiorców. To zaś nie jest takie proste.

Adrian Todorczuk

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.