Wydanie: PRESS 07/2012

Paskiem po oczach

Nieumiejętne redagowanie treści na belce i pasku umniejsza rangę tych elementów ekranu, a czasem budzi wręcz śmiech widzów

Kiedy w dniu meczu Polska – Rosja TVN 24 poinformował na żółtej belce u dołu ekranu: „Piłkarze zjedli śniadanie”, internauci nie zostawili na stacji suchej nitki. Nawet widz nieznający zasad tworzenia tej części grafiki ekranowej ma świadomość, że poranny posiłek polskich piłkarzy, którzy wcześniej nie prowadzili strajku głodowego, newsem nie jest. W takich momentach zakrywające dół telewizyjnego ekranu belki i paski zamiast siły rażenia pokazują swoje słabości.
– Pasek to pierwszy kontakt widza z telewizją informacyjną – podkreśla Radosław Kietliński, szef informacji w Polsat News.
– Jeśli na pasku nic się nie dzieje, nie pojawiają się nowe informacje, widz wyłącza telewizor albo przełącza się na inny kanał – dodaje.
Jeśli zaś dzieje się za dużo i zbyt śmiesznie, widz bezlitośnie łaja stację za brak warsztatu.

Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.