Wydanie: PRESS 07/2012

Śmieszno i straszno

Pierwszy ranking polskich virali i kampanii viralowych

Viral, czyli materiał umieszczony w Internecie z nadzieją, że użytkownicy go dostrzegą, polubią i prześlą znajomym, to jedna z atrakcyjniejszych form promocji. Nie wymaga od marketera wykupowania powierzchni reklamowej, bo rozpowszechnianie virali zapewniają internauci, są też przyjmowane z lepszym nastawieniem niż klasyczna reklama, za którą ani w sieci, ani poza nią nie przepadamy. Po tę formę sięgają więc chętnie zarówno firmy komercyjne, jak i instytucje publiczne oraz organizacje społeczne. Z nadzieją na upowszechnienie i pozytywny odbiór umieszczają w Internecie zarówno zwykłe telewizyjne reklamy, jak i spoty o lżejszej czy kontrowersyjnej treści, a także materiały o formie przypominającej pracę amatora.

Poprosiliśmy jurorów – przedstawicieli środowiska reklamy – o ocenę 12 virali i kampanii viralowych z ostatnich dwóch lat, wybranych spośród nagrodzonych, najpopularniejszych i najczęściej omawianych i spośród propozycji przesłanych przez jurorów. Każdy oceniał je w pięciu kategoriach, przyznając od jednego (ocena najniższa) do dziesięciu (najwyższa) punktów. Do rankingu trafiło dziesięć projektów, które uzyskały najwyższą punktację.

AO

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.