Wydanie: PRESS 06/2012

Ośrodek prowincjonalny

Polska będzie wzmacniać się jako centrum adaptacyjne, a nie miejsce, gdzie powstają nowatorskie, kreatywne idee

Obsługująca koncern Henkel agencja Proximity, o której poza branżą mało kto słyszał, zajmuje się adaptacją wszystkich konceptów reklamowych firmy. Żadna z reklam firmy Henkel – od proszku do prania Persil po kosmetyki Schwarzkopf – nie została wymyślona w Polsce ani u nas zrealizowana. Agencja McCann Erickson adaptuje na polski rynek każdą kampanię reklamową Coca-Coli, BBDO w ten sam sposób obsługuje jej największego rywala Pepsi. Podobną pracę wykonywało Euro RSCG dla Vichy (a obecnie TBWA\). Od lat nie było też polskiej reklamy Nivei, Johnson & Johnson ani S.C. Johnson. – Jesteśmy postrzegani jako solidni, lecz mało innowacyjni i niekoniecznie kreatywnie odważni – mówi Piotr Łysak, dyrektor zarządzający McCann Erickson. Jego zdaniem Polska będzie raczej rosła w siłę jako centrum adaptacyjne, a nie ośrodek powstawania kreatywnych idei.

Agata Małkowska--Szozda

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.