TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 06/2012

Aż się przyzna

Johann Wachs, zajmujący się strategią komunikacji marketingowej w Grey Group, uważa, że dopiero połączenie agencji reklamowej, domu mediowego i agencji interaktywnej odpowie na potrzeby klientów

Dlaczego Grey inwestuje w strategię, skoro w Polsce planowanie strategiczne w reklamie nie sprzedaje się dobrze jako oddzielny produkt?
W komunikacji marketingowej niezbędne stały się dwa elementy: strategia i media cyfrowe (digital). Konsumenci przeciągają reklamę w stronę Internetu, firmy starają się ten trend dogonić, a agencje reklamowe – odpowiedzieć na te potrzeby. To oznacza, że i firmy, i agencje muszą przejść na komunikację marketingową w mediach cyfrowych. A to dla nich nadal niepewny grunt, wymagający innej strategii reklamowej niż dotychczasowa. Firmy uświadamiają sobie już tę konieczność i doceniają agencje mocne w tej dziedzinie.

Z tego, co mówisz, wynika, że agencje zamiast kreować trendy, ledwie za nimi nadążają.
Nie da się ukryć, że domy mediowe znacznie lepiej niż którakolwiek z agencji wiedzą, jak dotrzeć do konsumenta za pomocą Internetu. Mają więcej pieniędzy na badania i inwestycje, lepsze rozeznanie w potrzebach rynku. W amerykańskim domu mediowym Carat, w którym pracowałem wcześniej, dla Microsoftu przeprowadzone zostało gigantyczne badanie obejmujące ponad 40 tysięcy respondentów. Wynikało z niego, że konsumenci FMCG – czyli artykułów spożywczych, kosmetyków, chemii gospodarczej, bez względu na to, z jakim produktem mamy do czynienia – swoją przygodę z marką zaczynają w Internecie. Tego nie można ignorować.

Skoro media cyfrowe są tak ważne, dlaczego w Polsce nadal nie ma oddziału G2, sieci interaktywnej należącej do Greya?
Otwarcie G2 w Polsce to decyzja biznesowa, a ja pracę w Greyu zacząłem dopiero w styczniu tego roku. Nie wiem, czy i kiedy G2 w Polsce powstanie.

Rozmawiała Agata Małkowska-Szozda

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.