Wydanie: PRESS 02/2003

Wizja sprzedaży

Wydawcy i kolporterzy są w stanie dość precyzyjnie przewidzieć sprzedaż pisma już w parę dni po ukazaniu się numeru na rynku.

Gdy widzę w telewizji reklamę jakiegoś pisma lub słyszę, że dołączony jest do niego gadżet, jestem niemal pewna, że wydawca zleci nam monitoring tego tytułu - mówi Anna Staszewska, odpowiadająca za monitoring prasy w Oddziale Krajowej Dystrybucji Prasy Ruch SA. 

Monitoring to sprawdzanie, jak sprzedaje się pismo, po kilku dniach obecności na rynku lub po wycofaniu numeru ze sprzedaży. Monitoruje się tygodniki, dwutygodniki i miesięczniki, zarówno tytuły ukazujące się od dawna, jak i nowości. W przypadku tych drugich wydawcy coraz częściej już po kilku dniach od debiutu podają konkretne liczby.

Dane z monitoringu wykorzystują działy dystrybucji, planując nakłady kolejnych wydań, a wydawnictwa strategię sprzedaży. Działy marketingu i promocji przygotowują z ich pomocą promocje.

Anna Nalewajk

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.