Wydanie: PRESS 01-02/2016

Debata: Biedne, ale narodowe

Debata o sensie powołania mediów narodowych na bazie PAP, TVP i Polskiego Radia.

Elżbieta Rutkowska, „Press”: Rozmawiamy, gdy ustawy jeszcze nie ma, ale z zapowiedzi wynika, że media narodowe mają dostać 1,5 miliarda złotych rocznie. Dwa razy więcej niż publiczne radio i telewizja otrzymały z abonamentu w 2015 roku. To chyba super?

Tadeusz Kowalski: To za mało. Z wyliczeń Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynika, że media publiczne potrzebują między 2,5 a 2,8 miliarda złotych rocznie. Tak żeby miały pełne finansowanie.

Elżbieta Rutkowska: Pełne, czyli bez reklam?

Tadeusz Kowalski: Praktycznie bez bądź z ograniczeniem reklam, bo taka projekcja została zrobiona do zaledwie 4 procent, czyli dość symbolicznego udziału reklam. Zastanawiam się zresztą, jak zostało wyliczone to 1,5 miliarda. Nie wiadomo, jakie będą zasady, czy firmy będą płaciły od każdego telewizora, czy być może tylko od pewnej liczby, czy jakiś ryczałt – to są kwestie niewyjaśnione. Natomiast mamy bardzo zgrubny szacunek, ile to mogłoby być. 
Nawet podwojenie finansowania z abonamentu w przypadku Telewizji Polskiej nie daje jej komfortu finansowego. Dlatego że środki abonamentowe, które w tej chwili są...

Elżbieta Rutkowska: 400 milionów złotych...

Tadeusz Kowalski: ...to, praktycznie rzecz biorąc, wystarcza tylko na finansowanie ośrodków regionalnych.

Elżbieta Rutkowska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.