Wydanie: PRESS 01-02/2016

Sparing medialny

Na obsługę wydarzeń sportowych tego roku nałoży się kolejna fala rewolucji medialnej – zanosi się na poważne starcie tradycyjnej telewizji i Internetu.

Nim Nowy Rok na dobre się rozpocznie, kibice będą śledzić w TVP zmagania polskich siatkarzy i siatkarek w turniejach kwalifikacyjnych do występu na igrzyskach olimpijskich w Rio de Janeiro. Z kolei w drugiej połowie stycznia reprezentacja polskich szczypiornistów powalczy o złoty medal mistrzostw Europy – i to rozgrywanych po raz pierwszy w Polsce.

A to dopiero początek. 10 czerwca startują we Francji trwające miesiąc piłkarskie mistrzostwa Europy, do których awans po raz pierwszy Polacy wywalczyli w eliminacjach. Niemal w tym samym czasie Agnieszka Radwańska zagra w Wimbledonie. Po emocjach piłkarskich przyjdzie pora na rywalizację o medale na olimpiadzie w Rio de Janeiro. – Dla mediów sportowych to będzie zupełnie niezwykły rok, najciekawszy od dawna – nie ma wątpliwości Kamil Gapiński, szef redakcji sportowej Tok FM. – Takiego roku w naszej branży jeszcze nie było. W 2016 roku odbędą się wielkie imprezy, na których polscy sportowcy mają realne szanse na historyczne sukcesy – stwierdza Marcin Gadziński, dyrektor i wydawca należącego do Agory Sport.pl.
I zauważa: – Na te wydarzenia nałoży się kolejna fala rewolucji medialnej: dalszy odpływ kibiców od tak zwanych starych mediów, czyli tradycyjnej telewizji i sportowej prasy, do nowych platform socialmediowych i mobilnych.

Nadawcy i wydawcy w jeszcze większym stopniu chcą wykorzystać nowe media. Portale, inwestując w wideo, coraz mocniej zamierzają konkurować z tradycyjną telewizją.

Maciej Kozielski

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo