Wydanie: PRESS 01-02/2016

Debata: Biedne, ale narodowe

Debata o sensie powołania mediów narodowych na bazie PAP, TVP i Polskiego Radia.

Elżbieta Rutkowska, „Press”: Rozmawiamy, gdy ustawy jeszcze nie ma, ale z zapowiedzi wynika, że media narodowe mają dostać 1,5 miliarda złotych rocznie. Dwa razy więcej niż publiczne radio i telewizja otrzymały z abonamentu w 2015 roku. To chyba super?

Tadeusz Kowalski: To za mało. Z wyliczeń Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynika, że media publiczne potrzebują między 2,5 a 2,8 miliarda złotych rocznie. Tak żeby miały pełne finansowanie.

Elżbieta Rutkowska: Pełne, czyli bez reklam?

Tadeusz Kowalski: Praktycznie bez bądź z ograniczeniem reklam, bo taka projekcja została zrobiona do zaledwie 4 procent, czyli dość symbolicznego udziału reklam. Zastanawiam się zresztą, jak zostało wyliczone to 1,5 miliarda. Nie wiadomo, jakie będą zasady, czy firmy będą płaciły od każdego telewizora, czy być może tylko od pewnej liczby, czy jakiś ryczałt – to są kwestie niewyjaśnione. Natomiast mamy bardzo zgrubny szacunek, ile to mogłoby być. 
Nawet podwojenie finansowania z abonamentu w przypadku Telewizji Polskiej nie daje jej komfortu finansowego. Dlatego że środki abonamentowe, które w tej chwili są...

Elżbieta Rutkowska: 400 milionów złotych...

Tadeusz Kowalski: ...to, praktycznie rzecz biorąc, wystarcza tylko na finansowanie ośrodków regionalnych.

Elżbieta Rutkowska

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo