Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Spis treści:

Posiekać piórem na kawałki

Z Krzysztofem Stanowskim, założycielem Weszlo.com, rozmawia Grzegorz Kopacz

Głupi jak pasek

Czytając belki na ekranie podczas programów TVP Info, widz otrzymuje bardzo spójny przekaz – nawet bardziej spójny niż ten od Prawa i Sprawiedliwości

Kryterium czasowe

Ile może trwać wywiad telewizyjny? Na przykład pięć lat. W przypadku holenderskiego talk-show „5 jaar later” („5 lat później”) od pierwszych nagrań do emisji minąć musi pół dekady. To telewizja długodystansowa, ale w zamian widzowie dostają rozmowy inne niż wszystkie

Puściły hamulce

Korespondenci zagranicznych mediów pracujący w Polsce z konsternacją obserwują zachowania naszych dziennikarzy

Działacz

Michał Rachoń znał dziennikarstwo z perspektywy polityka i działacza. Takim pozostał w TVP Info

Kłopoty biografa

Pisanie biografii w Polsce jest jak stąpanie po polu minowym. I to niezależnie, czy piszesz o zmarłym, czy żyjącym

Jak bratanki media traciły

Viktorowi Orbánowi przejęcie rynku medialnego zajęło ponad pięć lat. I miał na to przemyślaną strategię

Sprawdź, co widzisz

W erze fake newsów weryfikować zdjęcia i filmy wideo w sieci powinien umieć każdy dziennikarz

Walczą z tabu

Niemieckie media notorycznie pomijają wiele ważnych dla opinii publicznej tematów. Inicjatywa INA chce to zmienić

Człowiek bez tożsamości

Co robić, gdy informator ukrywa przed dziennikarzem swoją tożsamość, lecz dostarcza przydatnych informacji?

Trzeba ich wyławiać z wody

Z reporterem „Die Zeit” Wolfgangiem Bauerem rozmawia Renata Gluza

Pomocnik czy wróg?

Jak sztuczna inteligencja zmieni pracę redakcji i wpłynie na pracę dziennikarzy

Polecane przez freelancerów

Zapytaliśmy dziennikarzy, z którymi tytułami lub portalami współpracuje im się dobrze i dlaczego

Żeby się oglądało

Rośnie zapotrzebowanie na dobre, polskie scenariusze, więc przybywa też kursów i szkoleń uczących ich pisania

Praca jako alibi

Z Piotrem Pytlakowskim z „Polityki” rozmawia Mariusz Kowalczyk

Konferencje prasowe

Czyli czego oczekują dziennikarze, a na co narzekają

Nieme kino na Facebooku

Krótkie filmy z napisami podbijają media społecznościowe. Podpowiadamy, jak je robić, by były chętnie oglądane

RODO – zagrożenie czy szansa dla treści?

Czy nowe regulacje europejskie o danych osobowych mogą przeorać rynek reklamy i zmienić internet? – debata

Oni zrobią event

Kto jest najlepszym prowadzącym event w Polsce?

Cena obywatelskiej odwagi

Bomba wybuchła pod koniec lipca br.
Jakub Benke, pilot i prezes czarterowego operatora lotniczego Jet Story, kontrolowanego przez Zygmunta Solorza-Żaka, ogłosił na Facebooku, że trzeba powołać społeczną organizację, która zajmie się w profesjonalny sposób „prodemokratycznym (i częściowo antyrządowym) marketingiem”. Krótko po swoim wpisie na FB Benke stracił stanowisko.

Z czego ćwierkać

Na podstawie ponad 170 tys. tweetów i retweetów sprawdziliśmy, jakich aplikacji i serwisów używają polscy dziennikarze, by korzystać z Twittera

Z reklamy do fabuły

Reżyserowany przez niego serial „Ucho Prezesa” obejrzały miliony Polaków – niewiele seriali fabularnych może liczyć na taką widownię. A mimo to Tadeusz Śliwa, wzięty w Polsce reżyser reklamowy, marzy o zrobieniu prawdziwej fabuły

Wpadłeś? Przeproś!

Gwiazdy YouTube już się przekonały, że miłość fanów nie trwa wiecznie

Kreatywność konkursowa

Decyzja Grupy Publicis ujawniła, że opłaty za zgłoszenia prac na festiwale reklamowe to problem od wielu lat, lecz mimo buntu organizatorzy konkursów z nich nie zrezygnują

Czas spotkań

Dla przemysłu spotkań w Polsce nastał czas prosperity. Potencjał tego segmentu już jest duży, a firm, które chcą go wykorzystać, wciąż przybywa

Najlepsze doświadczenia są zaprojektowane

Z Elianą Medeiros, dyrektor wykonawczą NetJets Europe, autorką książki „Welcome to the Experience Economy”, rozmawia Piotr Mazurkiewicz

Poprzednie numery

Press
Press
Press