Spis treści:

Co z tego, że czerwony

Rafał Woś z „Polityki” przyznaje, że w swojej redakcji biega po lewym skrzydle często osamotniony.

Na ucho z prezesem

Gdy PiS znajdzie się na wirażu, współpracownicy Jarosława Kaczyńskiego wybierają numery do dziennikarzy i ściągają ich na rozmowę z szefem

Winnicki dream

29-latek ze Szczecina jest właścicielem pięciu kanałów telewizyjnych. Dla branży jest zagadką

Facet, który wie, co robić

Oczy wszystkich wydawców powinny być zwrócone na to, jak Jeff Bezos zmienia „The Washington Post”. Inwestuje w narzędzia cyfrowe nie rezygnując z dobrego dziennikarstwa

Przekraczanie granic

Wystąpienie Marcina Antosiewicza na temat Janusza Korwin-Mikkego wywołuje skrajne komentarze, ale w jednym dziennikarze są zgodni: idea jest słuszna

Zgubić tropiących

Stanisław M. Stanuch radzi, co robić, by śledzący nas w internecie nie mieli ułatwionego zadania.

Biznes to nie emocje

Telewizyjny talk-show to przede wszystkim... show. Przekonali się o tym uczestnicy „Dragons Den”.

W sieci propagandy

Polskie redakcje wydają się odporne na fake newsy, zwłaszcza te rozpowszechniane przez stronników Kremla. Co z tego, skoro twórcom fejków tradycyjne media nie są już do niczego potrzebne.

Słodko-gorzko winni

W Polsce, gdzie chwilówki wpędzają w tarapaty tysiące ludzi, te dwa holenderskie seriale dokumentalne mogą być świetną inspiracją dla telewizji.

Wchodź do zamkniętej grupy

Zdaniem ekspertów z USA digital fixers to przyszłość dziennikarstwa.

Łapią whatsapp

Jednym z najnowszych trendów wśród niemieckich wydawców dzienników są newslettery przygotowywane na komunikatory typu WhatsApp czy Messenger.

Blokada w kwestii adblocków

Popularność adblocków rośnie, a wydawcy internetowi zapowiadają walkę z nimi. Na razie poprzestają na patrzeniu, jak samotnie walczy Onet.

Ma być przyjemnie

Tylko raz dostałem odpowiedź: „Przyjdziemy, jak będziesz w telewizji”. Po trzech latach ta osoba jednak zmieniła zdanie i przyszła do mnie na wywiad.

 

Artykuł bezpłatny

Dasz radę!

Najpierw się wypłacz, a potem szybko weź się w garść i szukaj nowego miejsca dla siebie – mówią zwalnianym dziennikarzom psycholodzy.

Próba odwagi

Dziennikarze odmawiają wyjazdów w teren, dziennikarki tracą zlecenia – ataki na dziennikarzy w Niemczech mają już swoje konsekwencje.

Reakcje na żywo

Nawet twórcy Facebooka nie przewidzieli, do czego można wykorzystywać nowe ikony reakcji.

Problemy kadrowe

Młodzi ludzie chcą pracować wszędzie, tylko nie w reklamie. Jak to zmienić?

Wygrać za wszelką cenę

Agencje reklamowe, by zwiększyć swoje szanse w przetargu, czasem robią zdecydowanie za dużo.

Magia (nie tylko) ekranu

Reklama w kinie zwiększa szanse na efektywne dotarcie zwłaszcza do grupy wiekowej 16–34 lata, najtrudniej dostępnej za pomocą innych kanałów.

Poprzednie numery

Press
Press
Press