Wydanie: PRESS 09-10/2017

Działacz

Michał Rachoń znał dziennikarstwo z perspektywy polityka i działacza. Takim pozostał w TVP Info

Ten występ w programie TVP Info „Minęła 20” będzie mu pamiętany już zawsze. Sędziów z sądów rejonowych i Sądu Najwyższego oraz Trybunału Konstytucyjnego porównał do współpracowników komunistycznej bezpieki i ludzi mających krew polskich bohaterów na rękach. „Ten system właśnie się wali. Czy lipiec 2017 roku będzie datą, kiedy po raz pierwszy od wejścia Sowietów do Polski Polacy odzyskają demokratyczną kontrolę nad wymiarem sprawiedliwości?” – mówił, patrząc w kamerę.

„Rachoń odleciał” – komentowali dziennikarze.
Wręcz przeciwnie. Był w swojej roli.

Level hard

„Mówcie dalej, że to jest dziennikarz. Zwracam się oczywiście do kolegów dziennikarzy” – skomentował na Twitterze występ Michała Rachonia na temat sędziów Kamil Dziubka z Onet.pl.

Daniel Adamski z Radia Zet był celniejszy: „Propaganda level hard”.

Bo gdy zaczyna się „Minęła 20” w TVP Info, widzowie od razu się orientują, że to nie będzie zwykła rozmowa z gośćmi o bieżących wydarzeniach. Michał Rachoń wita ich w „prawdopodobnie najlepszym programie publicystycznym w Polsce”, po czym machając ręką z długopisem, wydaje komendę: „Jedziemy!”.

I jedzie. Często po bandzie. Jak wtedy, gdy na wizji otworzył puszkę napoju Tiger, przez siedem sekund wylewał jej zawartość, na koniec zgniótł ją i rzucił za siebie. W ten sposób wyraził dezaprobatę wobec reklamy marki Tiger z okazji rocznicy wybuchu powstania warszawskiego (na plakacie widać środkowy palec i hasło „1 sierpnia Dzień Pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”).

Mariusz Kowalczyk

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo