Wydanie: PRESS 09-10/2017

Kreatywność konkursowa

Ponad 20 mln dol. wydała Grupa Publicis na same zgłoszenia do konkursów reklamowych w ub.r. na całym świecie. Do tego trzeba doliczyć koszty uczestnictwa pracowników w tych branżowych imprezach. Ich organizatorzy będą musieli sobie poradzić bez tego zastrzyku gotówki – ogłoszona na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions decyzja szefów Grupy Publicis, że przez rok jej agencje nie będą uczestniczyć w żadnym branżowym wydarzeniu, wywołała sporą konsternację. Wpisuje się w krytykę Cannes Lions wyrażaną też przez szefów holdingów WPP i Omnicom. Według nieoficjalnych informacji oba holdingi także rozważają wycofanie się z konkursów kreatywnych – najpierw z Cannes.

O co chodzi? Bynajmniej nie o zastrzeżenia co do nagród czy prac jury – otóż zdaniem szefów agencji Cannes Lions w coraz mniejszym stopniu jest festiwalem kreatywności, a dla organizatorów stał się maszynką do zarabiania na branży reklamowej.

Decyzja Publicis spowodowała, że głośniej zrobiło się o podobnych zarzutach wysuwanych pod adresem innych konkursów kreatywności, w tym polskiego Konkursu KTR. Zdaniem Mariusza Pitury, dyrektora kreacji agencji Walk i jurora Konkursu KTR, ta impreza wymaga naprawy. – Nagród przyznawanych jest za dużo, lecz wiadomo, o co chodzi: im więcej zadowolonych zwycięzców, tym więcej zgłoszeń wpływa w kolejnym roku. Poziom zgłaszanych prac tej liczby nagród nie uzasadnia – zauważa Pitura. Za każde zgłoszenie kreacji do Konkursu KTR agencja musi zapłacić ok. 1 tys. zł.

– Wnosząc z samej liczby jurorów i liczby nagród w tym konkursie, jesteśmy jakąś potęgą kreatywności – żartuje z przekąsem Katarzyna Sośnierz, partner i dyrektor kreacji agencji Lvov.

Agata Małkowska-Szozda

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo