Wydanie: PRESS 09-10/2017

Konferencje prasowe

Czyli czego oczekują dziennikarze, a na co narzekają

Rozumiem, że promocja nowego smaku sera topionego jest dla producenta wydarzeniem, ale czy naprawdę trzeba odsłaniać plakat ze zdjęciem produktu przy akompaniamencie ścieżki dźwiękowej z »Gwiezdnych wojen«?” – napisał w ankiecie PressInstitute jeden z dziennikarzy.

No właśnie: czy trzeba? Konferencje prasowe to jedno z istotnych źródeł informacji dla mediów, ale coraz częściej dziennikarze wychodzą z nich zawiedzeni, a organizatorzy są rozczarowani efektami informacyjnymi. W badaniu przeprowadzonym przez PressInstitute chcieliśmy sprawdzić, jakie mogą być przyczyny tego rozejścia się oczekiwań z efektami – zapytaliśmy dziennikarzy o ich opinie dotyczące organizacji konferencji prasowych oraz o ich rzeczywiste oczekiwania wobec takich spotkań. PressInstitute przeprowadził badanie metodą ankiety internetowej w dniach 28 czerwca – 25 lipca br. Udział wzięło 98 dziennikarzy z całej Polski, z różnych rodzajów mediów. Każdy z nich deklaruje, że obsługuje konferencje prasowe.

Wyniki badania dość wyraźnie wskazują, gdzie tkwi błąd w myśleniu organizatorów konferencji prasowych. Jak to podsumował jeden z ankietowanych: „Dziennikarze to dorośli ludzie, nie trzeba aż tak ubarwiać rzeczywistości”. Inny przypomina: „Konferencja prasowa to nie event działu PR”. Poza tym organizatorzy nie rozumieją, jak zmienia się praca dziennikarzy w dobie internetu; że nie mają już tyle czasu co kiedyś, by poświęcić kilka godzin w ciągu dnia na obecność na ciekawym evencie, ale wrócić do redakcji bez istotnych informacji – bo redakcje oczekują dziś od dziennikarzy informacji na bieżąco, do różnych kanałów komunikacji. Czas wygrywa z fajerwerkami. Warto więc prześledzić odpowiedzi ankietowanych, by tego czasu – swojego i dziennikarzy – nie tracić.

Joanna Sędek

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo